Fastighetsadministratör till Samhällsbyggnadsförvaltningen

Publiceringsdatum: 2024-03-08

Letar du efter ett jobb inom yrken med teknisk inriktning? Positionen som fastighetssekreterare hos Köpings kommun är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Köpings kommun söker någon som vill arbeta heltid under tills vidare. Kanske är det du?

Denna tjänst finns tillgänglig i Köping som är tjänsteorten. Köpings kommun söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som fastighetssekreterare. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Har du vad som krävs för att arbeta som fastighetssekreterare hos Köpings kommun? Ansök innan söndag den trettioförsta mars 2024 och ta reda på det!


Jobbannons

Beskrivning

Vi på Samhällsbyggnadsförvaltningen vill göra Köping till en attraktiv, hållbar och klimatsmart kommun.

Hos oss arbetar ca 45 medarbetare som har ansvar för kommunens detalj- och översiktsplanering, mark- och exploateringsfrågor, fastighetsfrågor och hamnförvaltning, energirådgivning, bygglov, miljö samt kommunens kart- och GIS-verksamhet.

Fastighetsavdelningen har till uppgift att förvalta och utveckla kommunens bebyggda fastigheter samt ansvara för små och stora byggprojekt. Kommunen är en stor fastighetsägare med ca 175 000m² lokalyta fördelat främst på verksamhetslokaler som exempelvis skolor och kontor. Inom samhällsbyggnadsförvaltningen ligger även markenheten som jobbar med kommunens mark- och exploateringsverksamhet. Markenheten företräder kommunen som markägare under planering och genomförande av nya bostads- och verksamhetsområden. Vidare ansvarar enheten för förvärv och försäljning av fastigheter samt upplåtelse av kommunens markreserv.

Vi söker nu en fastighetsadministratör med ansvar för verksamhetens administration och delar av ekonomihanteringen samt stöd till förvaltarna i deras dagliga arbete. Är du vår nya kollega?

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta inom kommunens fastighetsverksamhet och ha ett nära samarbete med övriga kollegor inom samhällsbyggnadsförvaltningen.

I tjänsten ingår administrativa arbetsuppgifter kopplat till kommunens fastighetsinnehav så som fakturahantering, kontering av dessa, registrering och administration av handlingar, hyresavtal och aviseringar, samt övriga administrativa arbetsuppgifter inom området tillsammans med felanmälningar, administration i vårt fastighetssystem. Vi ser att rollen kommer vara viktig i vår kundhantering då ansvar för telefonsamtal och inkommande frågor till fastighetsverksamheten kommer att kanaliseras via administratörsrollen. I uppdraget kommer du även att arbeta med att utveckla, effektivisera och digitalisera administrationen inom verksamheten.

Det finns goda möjligheter att påverka rollen utifrån vilken bakgrund och erfarenheter du har med dig eftersom rollen är ny.

Fastighetsområdet präglas av en hög förändringstakt där traditionella arbetssätt möter nya eftersom organisationen är under uppbyggnad samt att vi är inne i en digitaliseringsresa. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med fastighetsfrågor och fakturahantering och som har en ekonomisk utbildning. Vi ser gärna att du dessutom har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor. Utbildning eller erfarenhet av fastighetsfrågor och fastighetsrätt är meriterande. Vi ser att du har god datorvana och är väl förtrogen med Office-paketet och gärna kan hantera större datamängder i Excel. Det är meriterande om du har vana av att arbeta i system för fastighetsrelaterade frågor. Du tar ägandeskap för dina arbetsuppgifter och säkerställer att dessa blir slutförda i tid.

Du har vana av att arbeta självständigt och strukturerat samtidigt som du har en förmåga att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är utåtriktad, flexibel och kommunikativ där du skapar goda relationer med omgivningen och bidrar till ett gott arbetsklimat. För att trivas i rollen har du god förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter samt ett intresse av att utveckla verksamheten. Dina kunskaper i svenska är goda och du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Villkor

Tillsvidareanställning

Vår kommun

Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag.

Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnKöpings kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120002114
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeFastighetssekreterare
YrkesområdeYrken med teknisk inriktning

Ansökan

Köpings kommun söker en person till denna tjänst som fastighetssekreterare med placerings i Köping. Om det låter intressant att arbeta som fastighetssekreterare hos Köpings kommun skickar du in din ansökan senast 2024-03-31.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Administratör till Utbildningsförvaltningen

Partille kommun söker en person till tjänsten som utbildningsadministratör/studieadministratör i Partille.

2024-04-17

Mer info

Socialsekreterare till utredningsenheten

Ludvika kommun söker två personer till tjänsten som socialsekreterare i Ludvika.

2024-04-10

Mer info

Medicinsk sekreterare till Specialisttandvården i Östersund

REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Östersund.

2024-04-10

Mer info