Socialsekreterare till vuxenenheten

Publiceringsdatum: 2024-05-02

Letar du efter anställning inom yrken med social inriktning? Vill du ta steget att arbeta som socialsekreterare hos Kristinehamns kommun? Nu har du möjligheten. Kristinehamns kommun söker efter en ny anställd på heltid under 3 månader – upp till 6 månader som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Kristinehamn är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Kristinehamns kommun behöver fler anställda som stödjer arbetet inom socialsekreterare. Kolla in deras lediga tjänst för att se om du har vad som krävs. Låt Kristinehamns kommun hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som socialsekreterare! Ansök seast torsdag den sextonde maj 2024.


Jobbannons

Vill du ha ett arbete där din insats gör skillnad i människors liv? Vuxenenheten söker dig som är intresserad av att arbeta med människor som har en socialpsykiatrisk och/eller missbruksproblematik. Välkommen med din ansökan!

Vuxenheten ingår i processen Ett tryggt och hälsosamt liv som ligger under Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen. Vuxengruppen har idag fem handläggare och en biträdande enhetschef. Vi utreder missbruk- och beroendeproblematik, våld i nära relation samt socialpsykiatri. Tre av oss arbetar i huvudsak med fokus på att utreda missbruks- och beroendeproblematik och två arbetar med fokus på att utreda socialpsykiatrisk problematik.

ARBETSUPPGIFTER

Som socialsekreterare arbetar du med myndighetsutövning och beslutsfattande enligt socialtjänstlagen (SOL) och Lagen om vård av missbrukare (LVM). I arbetet ingår det att samverka med andra myndigheter som regionen och frivården. I arbetet ingår även en viss del utredningsarbete inom våld i nära relation. I huvudsak kommer du att arbeta med fokus på att utreda missbruks- och beroendeproblematik, men att utreda socialpsykiatrisk problematik kan förekomma.

Arbetet sker i ett nära samarbete med enskilda individer, närstående, kollegor samt andra samverkanspartners i och utanför förvaltningen.

KVALIFIKATIONER

Vi vill att du som söker har:

  • socionomexamen eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig
  • erfarenhet av myndighetsutövning inom socialpsykiatri, missbruks- och beroendeproblematik eller våld i nära relation
  • erfarenhet av dokumentation
  • kan uttrycka dig i tal och skrift på svenska då arbetet innehåller såväl muntliga som skriftliga arbetsuppgifter
  • B-körkort utifrån uppföljning av insatser.

Det är meriterande om du har:

  • kunskaper inom IBIC, ASI, AUDIT/DUDIT samt MI
  • journalsystemet Pulsen Combine
  • erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete, behandlingsarbete eller liknande utredningsarbete.

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du är lyhörd, har förmågan att lyssna och förståelse för människors olika förutsättningar. För att lyckas i rollen tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Vidare är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Det är viktigt att du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete och verksamheten samt har en mycket god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer kommer att ske löpande.

ÖVRIGT

Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande.

Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnKristinehamns kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning3 månader – upp till 6 månader
Organisationsnummer2120001868
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeSocialsekreterare
YrkesområdeYrken med social inriktning

Ansökan

Kristinehamns kommun söker en person till denna tjänst som socialsekreterare med placerings i Kristinehamn. Om det låter intressant att arbeta som socialsekreterare hos Kristinehamns kommun skickar du in din ansökan senast 2024-05-16.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Socialsekreterare till vuxenenheten

Skövde kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Skövde.

2024-05-03

Mer info

Socialsekreterare till Vuxenenheten

Kungsörs kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Kungsör.

2024-04-26

Mer info

Socialsekreterare till barn- och ungdomsenheten

Partille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.

2024-05-17

Mer info