Publiceringsdatum: 2025-08-07
Har du övervägt att arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Letar du efter en chans att arbeta som nämndsekreterare på Arboga kommun? Nu är det möjligt. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Arboga kommun under tills vidare. De letar just nu efter nya medarbetare.
Denna tjänst finns tillgänglig i Arboga som är tjänsteorten. Företaget Arboga kommun erbjuder just nu spännande karriärmöjligheter. Om du vill jobba som nämndsekreterare har de nu ett ledigt jobb - kolla in annonsen för att se om du har rätt erfarenhet. Du har fortfarande tid att söka jobbet som nämndsekreterare hos Arboga kommun om du sickar in din ansökan senast sista ansökningsdag som är söndag den trettioförsta augusti 2025.
Vill du ha ett kvalificerat, varierat och spännande uppdrag där du både arbetar nära den politiska organisationen och bidrar med analys och utveckling inom socialtjänsten? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!
Socialförvaltningen i Arboga befinner sig i ett betydande förändrings- och utvecklingsarbete för att möta de utmaningar och möjligheter som följer ett samhälle i ständig förändring. Vi formar nu om tjänsten som nämndsekreterare till att även innefatta ett utredande uppdrag där du har stora möjligheter att vara med och påverka innehållet och utformningen av uppdraget.
Förvaltningen består av vård- och omsorg, hälso- och sjukvård, verksamheten för funktionsstöd, arbete- och vuxenutbildning, individ- och familjeomsorgen samt central administration. Tillsammans är vi 550 medarbetare.
Som nämndsekreterare med utredningsuppdrag ingår du i förvaltningens ledningsgrupp som leds av socialchef.
I denna tjänst får du en nyckelroll i att stödja nämndens arbete samtidigt som du bidrar med utredningar och analyser som stärker verksamhetens kvalitet och utveckling.
Som nämndsekreterare har du en central roll i den demokratiska beslutsprocessen. Du samordnar nämndens arbete och är ett kvalificerat stöd till både tjänstepersoner och förtroendevalda. Ditt uppdrag är att säkerställa en rättssäker, strukturerad och effektiv ärende- och beslutsprocess. Du ansvarar bland annat för att samordna nämndens ärendehantering, skriva protokoll och kvalitetssäkra beslutsunderlag.
Som utredare arbetar du med att ta fram beslutsunderlag, genomföra analyser, följa upp verksamhetsdata och nyckeltal och bidrar till utvecklingsarbetet inom socialförvaltningens alla verksamhetsområden. Som utredare kommer du ansvara för målstyrning och internkontroll samt ingå i kommunövergripande arbetsgrupper.
För att lyckas i rollen krävs att du har mycket god administrativ förmåga och kommunikativa färdigheter. Du har en stark förmåga att hantera detaljer och hålla ordning och skapa struktur samt god förståelse för kommunens styrning och regelverk. Kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighetsprincipen och andra relevanta lagar är en förutsättning. Du besitter hög digital kompetens, inklusive erfarenhet av verksamhetssystem, dokumenthantering, statistikverktyg och digitala samarbetsplattformar
Vi söker dig med adekvat högskoleutbildning som är relevant för tjänsten, till exempel offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
Du bör ha kunskap om aktuella verksamhetsområden inom socialtjänsten och dess lagstiftning samt erfarenhet från liknande arbete i en politiskt styrd organisation och kunskap om kommunal- och förvaltningsrätt.
Vi ser gärna att du har kunskap om och förståelse för den kommunala beslutsprocessen och tidigare erfarenhet av att arbeta i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.
Utöver din kommunikativa färdighet har du goda kunskaper i det svenska språket som gör att du besitter stor förmåga att uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor i såväl tal som skrift.
Som person är du serviceinriktad, prestigelös, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Du har ett driv, gillar utveckling och räds inte utmaningar. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva ditt arbete både enskilt och i samverkan med andra.
Vi erbjuder:
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Månadslön och individuell lönesättning tillämpas.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och semesterväxling till extra lediga dagar. Vi arbetar aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Sista ansökningsdag är 2025-08-31.
Välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi framtidens socialtjänst!
Vi undanbeder oss kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Arboga kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120002122 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Arboga kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Arboga. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Arboga kommun skickar du in din ansökan senast 2025-08-31.
Källa: Arbetsförmedlingen
REGION NORRBOTTEN söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Boden.
2025-07-11
Mer infoREGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Östersund.
2025-06-17
Mer infoGÖTEBORGS KOMMUN söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Göteborg.
2025-08-07
Mer info