Publiceringsdatum: 2025-07-22
Söker du efter ett jobb inom yrken med social inriktning-sektorn? Falu kommun är på jakt efter en skicklig socialsekreterare och du kan vara rätt person för jobbet. Falu kommun behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för tills vidare, ta en titt på denna jobbannons.
Denna tjänst finns tillgänglig i Falun som är tjänsteorten. Falu kommun har just nu en ledig tjänst som socialsekreterare. Om du vill ta din karriär till nästa nivå, ta en titt på deras jobbannons och se om jobbet passar dig! Bli en del av teamet hos Falu kommun som socialsekreterare genom att ansöka senast söndag den tjugofjärde augusti 2025.
Vill du vara med och skapa trygghet för barn och unga – och samtidigt ha en hållbar arbetsvardag?Nu söker vi en ny kollega till Resursgruppen inom Barn och familj i Falu kommun!
Hos oss får du inte bara ett meningsfullt uppdrag – du blir en del av ett engagerat och erfaret team där vi värdesätter samarbete, omtanke och yrkesstolthet. Vi växer för att kunna fortsätta utveckla vårt arbete och skapa en ännu bättre arbetsmiljö för både barnen vi möter och oss som arbetar här.
För oss handlar hållbarhet om människor. Vi strävar efter balans mellan arbete och privatliv, en rimlig arbetsbelastning och en kultur där omtanke, etik och professionalitet går hand i hand. Vi har roligt tillsammans, hjälps åt – och värnar om varandras välmående.
Vi erbjuder årsarbetstid och möjlighet att påverka din sysselsättningsgrad genom vårt heltidsavtal. Som ny medarbetare får du en gedigen introduktion, utbildning i Signs of Safety samt stöd från gruppledare – allt för att du snabbt ska känna dig trygg i din roll.
Barn- och familjesektionen i Falu kommun består av flera enheter: mottagning, barn och unga 1 och 2, resurs- och familjerätt, öppenvården Dialogen samt vårt eget HVB BUBO och vårt eget stödboende, UBO. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp bestående av 7 kollegor och en närvarande gruppledare.
Som socialsekreterare i Resursgruppen arbetar du med att skapa trygga och långsiktiga lösningar för barn och unga som behöver stöd utanför det egna hemmet. Ditt uppdrag är varierat och innefattar bland annat:
Du arbetar i nära samarbete med kollegor i teamet och har stöd av en närvarande gruppledare. Vi tror på gemensamt ansvar, öppen dialog och att varje medarbetare ska få möjlighet att utvecklas i sin roll.
För rollen krävs:
Vi söker dig som har ett tryggt och lyhört förhållningssätt, och som med värme och tydlighet kan möta både barn, familjer och familjehem i olika livssituationer. Du är kommunikativ, empatisk och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer – något som är särskilt viktigt i rollen där du ger stöd och handledning till familjehem.
Du har en god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ, samtidigt som du trivs i ett team där samarbete och gemensamt ansvar är en självklar del av vardagen. Du är strukturerad, lösningsfokuserad och trygg i att fatta beslut även i komplexa situationer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du har ett genuint engagemang för att bidra till trygga och hållbara uppväxtvillkor för barn och unga.
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Falu kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120002221 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Socialsekreterare |
Yrkesområde | Yrken med social inriktning |
Falu kommun söker en person till denna tjänst som socialsekreterare med placerings i Falun. Om det låter intressant att arbeta som socialsekreterare hos Falu kommun skickar du in din ansökan senast 2025-08-24.
Källa: Arbetsförmedlingen
Borlänge kommun söker sex personer till tjänsten som socialsekreterare i Borlänge.
2025-07-14
Mer infoKiruna kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Kiruna.
2025-07-14
Mer infoKiruna kommun söker två personer till tjänsten som socialsekreterare i Kiruna.
2025-07-14
Mer info