Publiceringsdatum: 2025-12-18
Letar du efter ett jobb inom yrken med social inriktning? Falu kommun är på jakt efter en skicklig socialsekreterare och du kan vara rätt person för jobbet. Falu kommun söker någon som vill arbeta heltid under tills vidare. Kanske är det du?
Att bo i närheten av Falun kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. Falu kommun behöver fler anställda som stödjer arbetet inom socialsekreterare. Kolla in deras två lediga tjänster för att se om du har vad som krävs. Du har fortfarande tid att söka jobbet som socialsekreterare hos Falu kommun om du sickar in din ansökan senast sista ansökningsdag som är söndag den fjärde januari 2026.
Välkommen till enheten Skadligt bruk och beroende.
Nu söker vi en medarbetare till Enheten skadligt bruk och beroende. Enheten ansvarar för myndighetsutövning och målgruppen vi arbetar med är personer från 18 år. Vårt gemensamma uppdrag är betydelsefullt och vi finns till för Faluborna.
Som socialsekreterare på enheten Skadligt bruk och beroende får du ett roligt och stimulerande arbete. Du får trevliga kollegor och ett viktigt och givande uppdrag. Vi arbetar i ett nära samarbete med socialrådgivarna på rådgivningsenheten, vilka vi även delar chef med.
Vi söker dig som vill ha ett stimulerande och roligt arbete, friskvårdspeng, möjlighet att semesterväxla och handledning. Du kan påverka dina arbetstider i och med att vi tillämpar årsarbetstid och tack vare vårt heltidsavtal ges du möjlighet att ansöka om ändrad sysselsättningsgrad en gång per år!
Som socialsekreterare ansvarar du för myndighetsutövning och att utreda enskilda individers behov av behandlingsinsatser utifrån missbruk/beroendeproblematik. Det kan vara yttranden, utredning, bedömning, beslut samt uppföljning av beslutande insatser. Socialstyrelsens nationella riktlinjer inom området är vägledande avseende utredningsmetoder och insatser som beviljas.
I din roll ingår även ett nära samarbete med både interna och externa samarbetspartners där vi behöver samordna eventuella insatser. Vår egen rådgivningsenhet är en viktig del i de insatser vi beviljar och vi har ett tätt samarbete för att få till rätt behandlingsinsatser för våra klienter.
För rollen krävs:
Som person är du trygg i dig själv, ansvarstagande och har ett arbetssätt som är strukturerat och präglat av ordning och reda. Du är drivande i och har lätt för att skapa goda relationer samt god förmåga att samarbeta med både oss och externa parter. Vidare ser vi att du är en kreativ motivationsfaktor som trivs med att agera självständigt inom givna ramar men också är flexibel och kan ställa om när situationen kräver det. Som person är du öppen, nyfiken och har god förmåga att se möjligheter och kan hantera att vi är en verksamhet med ständiga utvecklingsfrågor. Du har också ett intresse i att möta målgruppen med beroendeproblematik.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på arbetslivs- och socialförvaltningen. Tjänsten inleds på enheten Skadligt bruk och beroende, men kan komma att flyttas till en annan enhet inom arbetslivs- och socialförvaltningen om förutsättningarna förändras.
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt frånpolisens hemsida.
När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se
| Antal tjänster | 2 |
|---|---|
| Arbetstid | Heltid |
| Företagsnamn | Falu kommun |
| Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
| Omfattning | Tills vidare |
| Organisationsnummer | 2120002221 |
| Typ av anställning | Vanlig anställning |
| Yrke | Socialsekreterare |
| Yrkesområde | Yrken med social inriktning |
Falu kommun söker två personer till denna tjänst som socialsekreterare med placerings i Falun. Om det låter intressant att arbeta som socialsekreterare hos Falu kommun skickar du in din ansökan senast 2026-01-04.
Källa: Arbetsförmedlingen
Jönköpings kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Jönköping.
2025-12-18
Mer infoRandstad AB söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Vaxholm.
2025-11-24
Mer infoLekebergs kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Lekeberg.
2025-12-02
Mer info