Publiceringsdatum: 2025-10-13
Letar du efter möjligheter att arbeta inom administration, ekonomi, juridik? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som nämndsekreterare hos Flens kommun. Intresserade sökes för heltid-jobb hos Flens kommun - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba 6 månader eller längre.
Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Flen som är tjänsteorten. Flens kommun söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som nämndsekreterare. De har just nu ett ledigt jobb som nämndsekreterare som kan vara av intresse för dig. Söker du efter en spännande karriär som nämndsekreterare? Sök jobbet hos Flens kommun senast söndag den nionde november 2025 och bli en del av deras team.
Demokratiservice är en avdelning inom kommunledningsförvaltningen i Flen som ansvarar för nämndadministration, arkiv, informationssäkerhet och registratur. Nu söker vi en vikarierande nämndsekreterare, så att vi kan fortsätta att ge det bästa stödet till våra politiker, medarbetare och medborgare.
Som nämndsekreterare på demokratiservice kommer du att bli en del av en engagerad arbetsgrupp, där varje medarbetare har en unik och viktig roll. Vi präglas av ansvarstagande, flexibilitet och öppenhet, och vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar våra värderingar!
Som nämndsekreterare ansvarar du för en kvalitetssäkrad och tidseffektiv berednings- och ärendehanteringsprocess mellan förvaltning och nämnd. Arbetet omfattar i huvudsak sekreterarskap i nämnder, beredningar och råd och sedvanliga administrativa arbetsuppgifter knutna till de politiska sammanträdena. Arbetet kan utöver det även innebära att skriva vissa förslag till beslut, att utveckla rutiner samt utbilda medarbetare i interna processer och system. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden som kan bli aktuella är att jobba med registrering av allmänna handlingar, arkiv och dokumenthantering. Även arbete kopplat till anordnande av valet 2026 kan bli aktuellt. Arbetet innebär mycket samverkan och samarbete internt inom kommunen, gentemot kommunala bolag och mot allmänheten. Beroende på din bakgrund och kompetens kan det bli aktuellt med olika arbetsuppgifter kopplat till kommunens olika nämnder, beredningar och råd.
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning statsvetenskap, samhällsvetenskap eller rättsvetenskap, eller erfarenhet från politiskt styrd verksamhet som arbetsgivaren finner jämförbar. Vidare har du en god vana att hantera olika IT-system. Du har en hög språklig förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kommunal verksamhet, samt kunskaper i LEX 2 eller andra dokument- och ärendehanteringssystem är meriterande.
Du är självgående och driver ditt ansvarsområde på ett strukturerat sätt. Som person är du noggrann och mån om att leverera underlag med hög kvalitet. God samarbetsförmåga är viktigt utifrån att nämndsekreteraren ofta blir en central funktion i samspelet mellan politik och tjänstemannaorganisationen. Vi söker en kollega som med ett positivt förhållningssätt är intresserad av att arbeta med utveckling och ständiga förbättringar.
Flens kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder våra anställda semesterväxling samt subventionerad friskvård och ersättning för patientvårdsavgift upp till högkostnadsskydd.
Tjänsten är placerad på demokratiservice inom kommunledningsförvaltningen, som arbetar med olika administrativa processer. Avdelningen fungerar som central nämndservice gentemot kommunens samtliga nämnder, kommunstyrelse och kommunfullmäktige, samt ansvarar för informationshantering, informationssäkerhet och registratur. Avdelningen har även en samordnande roll inför arbetet med valet 2026. De som arbetar på avdelningen är bland annat kommunsekreterare, nämndsekreterare, informationssäkerhetssamordnare, huvudregistrator och arkivarie.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Vikariat till och med 2026-09-30, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan senast: 2025-11-09.
Fackliga ombud nås via Kontaktcenter: 0157- 43 00 00 .
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Flens kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | 6 månader eller längre |
Organisationsnummer | 2120000332 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Flens kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Flen. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Flens kommun skickar du in din ansökan senast 2025-11-09.
Källa: Arbetsförmedlingen
Kungälvs kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Kungälv.
2025-09-23
Mer infoHaninge kommun söker två personer till tjänsten som nämndsekreterare i Haninge.
2025-09-24
Mer infoHåbo kommun söker en person till tjänsten som sekreterare i Håbo.
2025-09-30
Mer info