Nämndsekreterare

Publiceringsdatum: 2025-10-17

Letar du efter möjligheter att arbeta inom administration, ekonomi, juridik? Vill du ta steget att arbeta som nämndsekreterare hos Gagnefs kommun? Nu har du möjligheten. Gagnefs kommun söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst tills vidare. Kolla in deras jobbannons för mer information.

Om du redan bor i närheten av Gagnef, är det här din chans att söka ett spännande jobb Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Gagnefs kommun i rollen som nämndsekreterare så har de just nu en ledig tjänst som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Bli en del av teamet hos Gagnefs kommun som nämndsekreterare genom att ansöka senast tisdag den fjärde november 2025.


Jobbannons

Gagnefs kommun är en arbetsgivare där möjligheterna är många och engagemanget stort! Här får du göra verklig skillnad för våra invånare och besökare.

I vårt dagliga arbete har vi alltid vår värdegrund med oss. Med den strävar vi efter att vara närvarande för alla invånare, kommunicera öppet och respektfullt samt att ständigt utvecklas både personligt och professionellt.

Välkommen att vara med och möta framtiden med oss på Gagnefs kommun!

Gagnefs kommun söker nu en engagerad och strukturerad nämndsekreterare till kanslienheten inom Kommunstyrelsens förvaltning.

Här får du en nyckelroll i att stödja den politiska organisationen och bidra till en rättssäker och effektiv beslutsprocess. 

Om tjänsten

Som nämndsekreterare ansvarar du för att skapa förutsättningar för väl fungerande möten och en smidig beslutsprocess – från förberedelser och genomförande till uppföljning. Du ingår i en arbetsgrupp med övriga nämndsekreterare, registratorer och arkivarie. 

Arbetet är både självständigt och samarbetsinriktat med många kontaktytor, i nära dialog med förtroendevalda, chefer och handläggare. Gagnefs kommun använder ärendehanteringssystemet Lex för diarieföring och hantering av handlingar till nämnder och styrelser. 

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter är att: 

  • Delta i sammanträden, presidiemöten och förvaltningsberedningar.
  • Upprätta kallelser och protokoll.
  • Kvalitetssäkra beslutsunderlag.
  • Hantera administrativa moment i beredningsprocessen.
  • Administrera möten inom den politiska organisationen.
  • Ge stöd och utbildning i nämndsadministration, informationshantering och ärendehanteringssystemet Lex.
  • Delta i utvecklingsarbete för att effektivisera och digitalisera nämndsprocesser.
  • Delta i arbetet med att arrangera allmänna val.

I arbetsuppgifterna ingår även att bidra till Kansliets gemensamma uppdrag, exempelvis genom att bistå registratorer med stöd eller utföra andra administrativa insatser vid behov.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik, samhällsvetenskap, registratur, arkiv- och informationskunskap eller annan relevant utbildning.
  • Goda kunskaper om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighetsprincipen.
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i politiskt styrd organisation, gärna kommunal.
  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i Office-paketet och förståelse för digitala processer kopplade till nämndsadministration.

För att trivas i uppdraget ser vi gärna att du är:

  • Noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten.
  • En god samordnare som kan hantera parallella uppdrag.
  • Flexibel och lyhörd med god kommunikativ förmåga.
  • En lagspelare som trivs med samarbete men som också kan vara självständig i arbetet.
  • Utvecklingsinriktad men även bekväm med rutinuppgifter.
  • Van att arbeta utifrån den nämndsadministrativa årscykeln.
  • Har en mycket hög servicegrad och trivs med att ge stöd och service till både kollegor och förtroendevalda.

Villkor

Urval och intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden. Tjänsten är tillsvidare på 100%. Provanställning tillämpas och arbetsprov och säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras.

Övrigt

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej. 

Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun, 785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och beslut från Skatteverket om skyddade  personuppgifter, för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.  

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnGagnefs kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120002155
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeNämndsekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Gagnefs kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Gagnef. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Gagnefs kommun skickar du in din ansökan senast 2025-11-04.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Flens kommun söker nämndsekreterare (vikariat)

Flens kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Flen.

2025-10-13

Mer info

Samhällsintresserad nämndsekreterare

Borlänge kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Borlänge.

2025-10-13

Mer info

Registrator/nämndsekreterare till Miljö- och hälsoskyddsförvaltningen

Västerås kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Västerås.

2025-10-17

Mer info