Försäljningsassistent till Göteborg

Publiceringsdatum: 2025-05-30

Letar du efter ett jobb inom försäljning, inköp, marknadsföring? Ett spännande jobb som försäljningsassistent/säljadministratör hos Säljpoolen i Sverige AB väntar på dig - varför inte söka idag? Säljpoolen i Sverige AB söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Om du redan bor i närheten av Göteborg, är det här din chans att söka ett spännande jobb Säljpoolen i Sverige AB har just nu ett ledigt jobb som försäljningsassistent/säljadministratör. Säljpoolen i Sverige AB letar efter erfaren försäljningsassistent/säljadministratör som kan ansluta till deras team. Sista ansökningsdag är torsdag den tjugofjärde juli 2025.


Jobbannons

Försäljningsassistent till Göteborg

Vill du vara en del av ett engagerat team i en internationell miljö? Nu har du chansen att ta en nyckelroll hos oss på Caldur. Om du är skicklig på att skapa struktur, har hög ansvarskänsla, ett gott öga för detaljer och brinner för att ge en god kundupplevelse, då är detta rollen för dig!

Arbetsbeskrivning

Som försäljningsassistent är du spindeln i nätet som ser till att hålla ihop våra projekt och processer. I rollen hanterar du kundordrar och arbetar tätt med frakt- och logistikansvarig samt med säljansvariga internt för att säkerställa att alla delar av försäljningsprocessen flyter på smidigt. Arbetet innebär mycket kontakt med kunder, leverantörer och andra samarbetspartners. Som försäljningsassistent har du en viktig roll i bolagets utveckling genom att vara en central kontaktperson.

Dina arbetsuppgifter inkluderar

  • Hantera kundordrar och materialinköp
  • Kontrollera orderdokumentation och orderbekräftelser
  • Arbeta med att förbättra processer och rutiner
  • Hantera avvikelser och kommunicera med kunder och leverantörer vid frågor

Vad har Björn Holmgren, CEO, att säga om tjänsten och företaget?

"På Caldur får du arbeta i en internationell miljö med korta beslutsvägar, nära kunder och leverantörer, och du får mycket eget ansvar.

Alla kollegor gör en tydlig skillnad i vardagen och framöver ska vi fortsätta resan med att skapa ett sammansvetsat team, fokusera på att leverera kvalité och att bli bäst inom vår nisch."



Din profil

För att trivas och lyckas i rollen som försäljningsassistent ser vi att du är strukturerad, noggrann, har en hög ansvarskänsla och uppskattar en vardag med många kontaktytor. Du är van att självständigt driva dina arbetsuppgifter framåt samtidigt som du är en god lagspelare. Det är viktigt att du har förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer. Att vara lösningsorienterad, prestigelös och kommunikativ är också nyckelegenskaper för framgång i rollen. Du bör vara kommunikativ och inte rädd för att lyfta luren, samt ha en god förmåga att skapa struktur och ta egna initiativ.

Vi tror sammanfattningsvis att du har

  • Erfarenhet från en liknande roll är önskvärt men inget krav
  • Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning men det är inget krav
  • Goda kunskaper i Officepaketet – särskilt Excel
  • Svenska och engelska i tal och skrift

Vi erbjuder

Som vår nya försäljningsassistent välkomnas du in i ett mindre team med stort driv, passion och stolthet över bolagets produkter och tjänster. Caldur är ett växande företag med korta beslutsvägar där får en roll som gör skillnad. Trevliga kollegor på kontoret i centrala Göteborg och en öppen kultur väntar dig. Du arbetar i en internationell miljö och som nyanställd hos Caldur får du självklart en produktutbildning som en del i din onboarding.

Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Sara Persson. Du når Sara på 0720–712688.

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget

Med ca 20 års branscherfarenhet är Caldur en ledande leverantör på den svenska och nordiska marknaden för stålhalvfabrikat. Produktprogrammet innefattar ett komplett utbud av stål och metalliska material ifrån konstruktionsstål till de mest exotiska materialen. Kunderna verkar inom de flesta industrier och Caldur arbetar med långvariga partnerskap och relationer. Caldur levererar gods i mindre eller större partier utan minimumkrav, antingen helt färdigt enligt ritning, grovbearbetat eller kundens önskemål. Caldur erbjuder också tjänster inom orderhantering, logistik, uppföljning och materialteknisk support. Caldur har en unik position på marknaden med ett starkt globalt leverantörsnätverk.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnSäljpoolen i Sverige AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5563543726
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeFörsäljningsassistent/Säljadministratör
YrkesområdeFörsäljning, inköp, marknadsföring

Ansökan

Säljpoolen i Sverige AB söker en person till denna tjänst som försäljningsassistent/säljadministratör med placerings i Göteborg. Om det låter intressant att arbeta som försäljningsassistent/säljadministratör hos Säljpoolen i Sverige AB skickar du in din ansökan senast 2025-07-24.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

SEKRETERARE TILL FÖRSVARSMEDICINCENTRUMS FÖRBANDSLEDNING

Försvarsmakten söker en person till tjänsten som chefssekreterare i Göteborg.

2025-05-21

Mer info

Vårdadministrativa sekreterare till Medicin, Geriatrik och Akutmottagning

VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN söker två personer till tjänsten som medicinsk sekreterare i Göteborg.

2025-05-19

Mer info

Socialsekreterare/samtalsbehandlare till Mikamottagningen/Kompetenscentrum

GÖTEBORGS KOMMUN söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Göteborg.

2025-05-21

Mer info