Publiceringsdatum: 2025-04-30
Har du övervägt att arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Halmstads kommun är på jakt efter en skicklig kommunsekreterare och du kan vara rätt person för jobbet. Halmstads kommun söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst tills vidare. Kolla in deras jobbannons för mer information.
Att bo i närheten av Halmstad kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. Halmstads kommun har just nu ett ledigt jobb som kommunsekreterare. Sök jobbet som kommunsekreterare hos Halmstads kommun och ta chansen att ta din karriär till nästa nivå. Ansök senast onsdag den fjortonde maj 2025.
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Kommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning och uppföljning för att kommunkoncernen ska arbeta effektivt med invånarnas bästa i fokus. Förvaltningen leder och samordnar samhällsbyggandet och jobbar för hållbar tillväxt i Halmstads kommun. Tillsammans ansvarar vi också för styrning och utveckling av kommungemensamma frågor som HR, kommunikation, administration och ekonomi.
Är du en lagspelare som vill ingå i vårt team på kommunledningsförvaltningens kansli? Vill du jobba nära politiken och kommunledningen i en organisation med mycket spännande på gång? Då kan det vara dig vi söker!
I tjänsten som kommunsekreterare i Halmstads kommun är du en viktig länk mellan handläggare och förtroendevalda. En betydande och viktig del av tjänsten består av att hantera ett av våra två utskott, kommunstyrelsens personal- och ledningsutskott. I rollen som kommunsekreterare för utskottet arbetar du med att sammanställa och kvalitetssäkra beslutsunderlag, förbereda sammanträden och protokollskrivning.
Du kommer att arbeta i kommunens ärendehanteringssystem Ciceron. I tjänsten samverkar du dagligen med övriga kommunsekreterare, registratorer och handläggare på kommunledningsförvaltningen. Du medverkar i utvecklingen av kommunens sammanträdesprocesser och i att utveckla våra arbetssätt. Du kommer att fungera som ett stöd åt andra sekreterare, handläggare, chefer och förtroendevalda i ärendehanteringsprocessen.
Du ska även kunna hantera olika typer av utredningsuppdrag såsom remisser och motioner.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, juridik eller motsvarande som bedöms likvärdigt av arbetsgivaren. Erfarenhet av ärendehandläggning i offentlig förvaltning eller rollen som sekreterare för nämnd, styrelse/fullmäktige är ett krav. Har du arbetat i Ciceron är det meriterande.
Du skriver på ett tydligt, välstrukturerat och logiskt sätt samt har förmågan att anpassa och strukturera information efter målgrupp. I rollen är det avgörande att du är en god organisatör med förmåga att leverera i tid med kvalitet genom ett metodiskt, systematiskt och pålitligt arbetssätt. Vi tror också att du har förmågan att ge råd och stöd till verksamhetens medarbetare genom ett serviceinriktat arbetssätt.
Du är en person som delar med dig av din sakkunskap till andra samt kan visa förståelse för organisationens olika avdelningar och funktioner. Du bidrar till teamarbetet på ett samarbetsinriktat och prestigelöst sätt. Du har ett stort intresse för samhälls- och demokratifrågor och tycker att det är stimulerande att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Då tjänsten är säkerhetsklassad kommer vi att göra en bakgrundskontroll på slutkandidat.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Halmstads kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120001215 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Kommunsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Halmstads kommun söker en person till denna tjänst som kommunsekreterare med placerings i Halmstad. Om det låter intressant att arbeta som kommunsekreterare hos Halmstads kommun skickar du in din ansökan senast 2025-05-14.
Källa: Arbetsförmedlingen
Krokoms kommun söker en person till tjänsten som kommunsekreterare i Krokom.
2025-04-11
Mer infoVänersborgs kommun söker en person till tjänsten som sekreterare i Vänersborg.
2025-04-23
Mer infoSkinnskattebergs kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Skinnskatteberg.
2025-04-15
Mer info