Demokratisamordnare

Publiceringsdatum: 2025-11-27

Letar du efter möjligheter att arbeta inom administration, ekonomi, juridik? Letar du efter en chans att arbeta som kommunsekreterare på Höörs kommun? Nu är det möjligt. Intresserade sökes för heltid-jobb hos Höörs kommun - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba tills vidare.

Höör är platsen där denna position är ledig. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Höörs kommun i rollen som kommunsekreterare så har de just nu en ledig tjänst som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Sök jobbet som kommunsekreterare hos Höörs kommun och ta chansen att ta din karriär till nästa nivå. Ansök senast söndag den tjugoförsta december 2025.


Jobbannons

Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit.

Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation.

Vi söker nu en ny medarbetare som vill arbeta med ett kombinerat uppdrag som både demokratisamordnare och administrativt stöd till de kommunala bolagens styrelser. Tjänsten är placerad på kommunkansliet.

ARBETSUPPGIFTER

Ditt framtida uppdrag är uppdelat i tre delar.

Del ett omfattar att hantera medborgardialoger såsom kommunala medborgar- och pensionärsrådet, KMPR. Det ingår även att ansvara för den digitala medborgarpanelen som syftar till att inkludera kommunmedborgarna i den demokratiska processen och utöka inhämtandet av medborgarnas uppfattning inom olika områden. Du kommer där att ha en avgörande roll i att vara länken mellan politiken och kommunmedborgaren. Det finns planer på att inrätta ett Ungdomsråd, vars verksamhet syftar till att öka ungdomars inflytande, insyn och påverkan på demokratin. I detta uppdrag har du en central roll och kan med din arbetsinsats påverka rådets införande och framtida utveckling.

Den andra delen är att vara administrativt stöd i form av styrelsesekreterare och hantera samtliga ägardialoger, stämmor och styrelsemöten m.m. för vår fastighetskoncern. I hanteringen ingår beredning och handläggning av ärenden, upprätta kallelser, vara sekreterare på möten, protokollskrivning m.fl. administrativa uppgifter. Du ska även stötta respektive ordföranden i samband med olika möten.

Den tredje delen av uppdraget innebär att vara ansvarig tjänsteperson för kommunens arbete med vår vänort i Ukraina.

Även andra arbetsuppgifter inom kansliet kan förekomma.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har:

  • Juridisk eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller en bakgrund som arbetsgivaren bedömer ge en likvärdig kompetens eller omfattande erfarenhet av arbete som demokratisamordnare, nämndsekreterare eller liknande arbetsuppgifter.
  • Kunskaper i kommunallagen, aktiebolagslagen, förvaltningslagen, personuppgiftslagen, offentlighet- och sekretesslagen är meriterade.
  • Erfarenhet av liknande arbete är meriterande.
  • Erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystemet Ciceron är meriterande då kommunen arbetar med digital möteshantering.

Vi söker dig som tycker om att vara spindeln i nätet. Du är välorganiserad, serviceinriktad, flexibel och ansvarskännande. Det är även viktigt för dig att alltid ge ett gott bemötande. Du ska ha en vilja att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt bidra till det gemensamma utvecklingsarbetet. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga kvalifikationer.

ÖVRIGT

Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk.

Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut.

Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnHöörs kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120001116
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeKommunsekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Höörs kommun söker en person till denna tjänst som kommunsekreterare med placerings i Höör. Om det låter intressant att arbeta som kommunsekreterare hos Höörs kommun skickar du in din ansökan senast 2025-12-21.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

BUP Administration söker Medicinsk sekreterare

VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN söker en person till tjänsten som läkarsekreterare/vårdadmin/medicinsk sekreterare i Skövde.

2025-11-24

Mer info

Socialsekreterare vuxenenhet, vikariat

Älvkarleby kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Älvkarleby.

2025-11-24

Mer info

Medicinsk sekreterare till Habiliteringsmottagningen, Sollefteå

REGION VÄSTERNORRLAND söker en person till tjänsten som läkarsekreterare/vårdadmin/medicinsk sekreterare i Sollefteå.

2025-11-24

Mer info