Nämndsekreterare vikariat

Publiceringsdatum: 2025-05-12

Söker du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik-sektorn? Nu har du chansen att börja jobba som nämndsekreterare hos Lerums kommun. Lerums kommun söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst 6 månader eller längre. Kolla in deras jobbannons för mer information.

För detta jobb är det en fördel om du bor i närheten av Lerum då det är tjänsteorten. Lerums kommun behöver fler anställda som stödjer arbetet inom nämndsekreterare. Kolla in deras lediga tjänst för att se om du har vad som krävs. Har du vad som krävs för att arbeta som nämndsekreterare hos Lerums kommun? Ansök innan måndag den andra juni 2025 och ta reda på det!


Jobbannons

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.

Tjänsten är placerad på administrativa enheten. Administrativa enheten ansvarar bland annat för ärendeberedning, dokument- och ärendehantering, arkiv och överförmyndarverksamhet. Enheten tillhandahåller även nämndadministrativt stöd åt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen samt administrativt stöd åt kommunalråd och förvaltningsledning. Enheten är placerad under verksamhetsområdet Kansli, säkerhet, kund som är organiserat under kommundirektör.

ARBETSUPPGIFTER

Som nämndsekreterare utgör du kvalificerat stöd åt kommunens förtroendevalda och nämnd. Du upprättar kallelser, skriver protokoll och ger råd till chefer, handläggare och förtroendevalda i frågor kopplade till bland annat formalia. Nämndsekreteraren kvalitetsgranskar beslutsunderlag. Dessutom utgör du back-up för enhetens övriga nämndsekreterare.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig med minst genomgången 3-årig högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har god kännedom om kommunal verksamhet och du har kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har ett helhetsperspektiv på ärendehantering, dokumenthantering och den politiska processen.

Du är serviceinriktad, noggrann och har förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Du är handlingskraftig och resultatinriktad samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du är en person som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat. Du vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och kan självständigt driva utvecklingsfrågor inom området.

ÖVRIGT

Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnLerums kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer2120001447
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeNämndsekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Lerums kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Lerum. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Lerums kommun skickar du in din ansökan senast 2025-06-02.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Ungdomsenheten i Skärholmen söker socialsekreterare (vikariat)

Stockholms kommun söker två personer till tjänsten som socialsekreterare i Stockholm.

2025-05-23

Mer info

Socialsekreterare, vikariat

Emmaboda kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Emmaboda.

2025-05-14

Mer info

Nämndsamordnare - Vikariat

VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Göteborg.

2025-05-21

Mer info