Nämndsekreterare

Publiceringsdatum: 2025-06-23

Vill du arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som kommunsekreterare hos Marks kommun. Marks kommun söker någon som vill arbeta heltid under tills vidare. Kanske är det du?

Platsen där jobbet finns ledigt är i Mark. Företaget Marks kommun erbjuder just nu spännande karriärmöjligheter. Om du vill jobba som kommunsekreterare har de nu ett ledigt jobb - kolla in annonsen för att se om du har rätt erfarenhet. Bli en del av teamet hos Marks kommun som kommunsekreterare genom att ansöka senast söndag den tjugonde juli 2025.


Jobbannons

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.

ARBETSUPPGIFTER

Tjänsten som nämndsekreterare är placerad inom kultur- och fritidsförvaltningens ledningsstöd, med förvaltningschefen som närmaste chef. Du verkar i en politiskt styrd organisation med uppdrag att stödja kultur- och fritidsnämnden samt förvaltningsledningen i deras arbete. Rollen är central för att säkerställa att den demokratiska beslutsprocessen fungerar korrekt och effektivt.

Du har ett övergripande ansvar för nämndadministration och utvecklingen av förvaltningens informationshantering. Arbetet innefattar att leda och samordna processer inom ärendehantering, diarieföring, arkiv och dokumenthantering. En viktig del av rollen är att ge kvalificerat administrativt och utredande stöd till både politiker och tjänstepersoner inom förvaltningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

  • Planering och framtagande av kallelser, protokoll och arvoden till nämnden
  • Ansvar för diarieföring, posthantering och registratur
  • Övergripande ansvar för arkiv
  • Systemansvar för Public 360 och Netpublicator
  • Medverkan i utredningar och framtagning av beslutsunderlag
  • Funktion som dataskyddsassistent

Tjänsten omfattar både operativt och strategiskt arbete. Särskilt fokus ligger på att utveckla administrativa processer och att ge god service till politiska företrädare. Du har en nyckelroll i att tillgängliggöra information och säkerställa att ärenden hanteras rättssäkert genom hela beslutsprocessen.

Du arbetar nära förvaltningschefen, övriga chefer i förvaltningsledningen samt kollegor inom ledningsstödet.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen inom offentlig förvaltning, juridik, statsvetenskap, eller likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, samt besitter god kompetens och erfarenhet av arbete i digitala system. Du innehar B-körkort.

Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete som nämndsekreterare, registrator, och/eller handläggare i politiskt styrd organisation.

Du behöver vara strukturerad, samarbetsorienterad och ha ett prestigelöst och pragmatiskt förhållningssätt.

Det är en fördel om du har en god analytisk förmåga.

ÖVRIGT

Planering

  • Urval och bokning av intervjuer: v.30-31.
  • Intervjuer och tillsättning: v.34-35.

Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnMarks kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120001504
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeKommunsekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Marks kommun söker en person till denna tjänst som kommunsekreterare med placerings i Mark. Om det låter intressant att arbeta som kommunsekreterare hos Marks kommun skickar du in din ansökan senast 2025-07-20.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Nämndsekreterare till Söderköpings kommun

Söderköpings kommun söker en person till tjänsten som kommunsekreterare i Söderköping.

2025-06-15

Mer info

Nämndsekreterare till Demokratistöd

Sundsvalls kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Sundsvall.

2025-06-19

Mer info

Nämndsekreterare/vik arkivsamordnare

Eda kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Eda.

2025-06-16

Mer info