Publiceringsdatum: 2025-09-15
Vill du arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Här är din möjlighet att bli en del av teamet hos Marks kommun genom att arbeta som nämndsekreterare. Marks kommun behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för 3 månader – upp till 6 månader, ta en titt på denna jobbannons.
För detta jobb är det en fördel om du bor i närheten av Mark då det är tjänsteorten. Marks kommun har just nu ett ledigt jobb som nämndsekreterare. Söker du efter en spännande karriär som nämndsekreterare? Sök jobbet hos Marks kommun senast måndag den tjugonionde september 2025 och bli en del av deras team.
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
Som nämndsekreterare tillhör du socialförvaltningens administrativa enhet vilken är den enhet som ansvarar för en del av de förvaltningsövergripande stödfunktionerna. Enheten består av administrativ chef och 9 medarbetare som arbetar som registrator, nämndsekreterare, utredare och administrativa handläggare. Vi är ett härligt gäng med nära till skratt och högt i tak. Vi är riktigt bra på att stötta varandra och att samarbeta med socialtjänstens alla olika verksamheter liksom kommunens övriga verksamheter.
Som nämndsekreterare har du en central roll i administration och samordning av förvaltningens arbete gentemot omsorgsnämnden och dess arbetsutskott. Du är sekreterare i såväl nämnd- som utskottsmöten. I tjänsten ingår också att ha ett delansvar med vår andra nämndsekreterare i att vara sekreterare på socialnämndens socialutskott. Sekreterarskap för funktionshinderrådet och pensionärsrådet kan också vara en av dina arbetsuppgifter liksom sekreterarskap i förvaltningens samverkansgrupp.
Du kommer också vara behjälplig i arbetet med akt- och ärendehantering, diarieföring, posthantering, arkivering, offentlighets- och sekretessfrågor samt uppdatering av hemsida och information.
Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningens andra nämndsekreterare och registrator. Vid behov delar ni arbetsuppgifter med varandra.
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning t.ex. jurist-, samhällsvetare-, kandidatexamen inom offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Eftersom nämndernas verksamhet till stor del är lag- och regelstyrd är kunskaper och erfarenheter av socialtjänstens lagstiftning en fördel. Erfarenhet av nära arbete med politiker är meriterande liksom erfarenheter av liknande arbete.
Struktur, ordning och reda, god administrativ förmåga samt goda kunskaper i att formulera sig i skrift är grundförutsättningar i tjänsten. Du ska ha ett öppet sinne och intresse för utveckling av nämndadministrativt arbete. Ett samarbetsinriktat arbetssätt mot såväl arbetskollegor, politiker som mot allmänheten är självklart och du är kommunikativ i både tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Marks kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | 3 månader – upp till 6 månader |
Organisationsnummer | 2120001504 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Marks kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Mark. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Marks kommun skickar du in din ansökan senast 2025-09-29.
Källa: Arbetsförmedlingen
REGION ÖREBRO LÄN söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Örebro.
2025-09-01
Mer infoKungälvs kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Kungälv.
2025-09-03
Mer infoStorumans kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Storuman.
2025-09-10
Mer info