Publiceringsdatum: 2025-07-28
Funderar du på att söka jobb inom yrken med social inriktning? Letar du efter en chans att arbeta som socialsekreterare på Partille kommun? Nu är det möjligt. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Partille kommun under tills vidare. De letar just nu efter nya medarbetare.
Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Partille som är tjänsteorten. Partille kommun söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som socialsekreterare. De har just nu ett ledigt jobb som socialsekreterare som kan vara av intresse för dig. Du har fortfarande tid att söka jobbet som socialsekreterare hos Partille kommun om du sickar in din ansökan senast sista ansökningsdag som är söndag den sjuttonde augusti 2025.
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka?
Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas?
Börja jobba hos oss! Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att få en överblick över. Vi har ett gott samarbete med skolor, vår egen öppenvård (Familjehuset och MiniMaria/Partille alkohol- och narkotikamottagning) och andra viktiga samarbetspartners. I vår förvaltning är vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.
Eftersom en av våra utredande socialsekreterare kommer att gå över till arbete i mottagningsgruppen, så söker vi nu en socialsekreterare till ett av våra utredningsteam. Arbetet innebär utredning av barn och unga 0-20 år och deras familjer samt uppföljning av beviljade insatser, såsom öppenvård, kontaktperson-/familj eller HVB-placeringar. Arbetet bedrivs i nära samverkan med enhetens andra utredarteam, vår mottagningsgrupp och vårt säkerhetsteam, som arbetar särskilt med placeringsnära barn och deras privata nätverk för att förhindra eller förkorta placeringar utanför hemmet.
Vi har nyligen genomfört en lyckad implementering av arbetssättet Partnering for Safety, som är en tvilling till Signs of Safety. Detta arbete fortsätter förstås, vilket bidrar till samsyn, utvecklingsanda och gemensam värdegrund. Som socialsekreterare hos oss får du engagerade arbetskamrater, gemenskap och en arbetsplats där vi visar omsorg om varandra. Det dagliga arbetet leds av tre metodstödjare. Alla våra socialsekreterare får kontinuerlig processhandledning och löpande utbildning genom Göteborgsregionen - Yrkesresan.
Hos oss arbetar vi hela tiden för att bli ännu bättre på det vi gör! Vårt utvecklingsarbete är stadigt förankrat i de behov som socialsekreterarna uppmärksammar och vill prioritera. Att vi får en ny socialtjänstlag den 1 juli har medfört att hela förvaltningen är i ett starkt utvecklingsskede och att nya sätt att arbeta på växer fram. Just nu fokuserar vi extra mycket på att öka barns och ungas delaktighet och inflytande när vi tar emot nya ärenden, utreder och följer upp insatser. Vi utökar och förbättrar också vår samverkan med barnens närstående, så deras allra viktigaste personer ges möjlighet att bidra med trygghet, stöd och skydd. Utöver det satsar vi på att stärka vår samverkan med skolans elevhälsoteam och kommunens nya skolsociala team.
Vi söker dig som är utbildad socionom. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och unga samt myndighetsutövning är detta meriterande. Erfarenhet av arbetsmodellen Signs of Safety är ett stort plus.
Som socialsekreterare i ett utredningsteam får du ett varierat, utmanande och väldigt givande uppdrag. Du behöver vara skicklig på att skapa trygghet och arbetsallianser med dem du möter, så familjerna vågar vara uppriktiga, och du behöver själv utveckla ett tryggt sätt att kommunicera svåra bedömningar och beslut. I detta arbete får vi mycket hjälp av verktygen som erbjuds inom Partnering for Safety.
Det är viktigt för oss att du som medarbetare både kan ge och ta emot stöd. Vi tror att du som söker är en stabil person med en hög grad av personlig mognad. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du snabbt kan anpassa dig till nyuppkomna situationer och att du trivs med att arbeta med dokumentation och administrativa uppgifter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ordinarie enhetschef Susanne Wessman har semester under annonseringsperioden. Intervjuer hålls under v. 34.
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida: https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623
I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas.
För denna tjänst kan en bakgrundskontroll komma att genomföras.
Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Även ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister behöver uppvisas innan anställning.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Partille kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120001272 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Socialsekreterare |
Yrkesområde | Yrken med social inriktning |
Partille kommun söker en person till denna tjänst som socialsekreterare med placerings i Partille. Om det låter intressant att arbeta som socialsekreterare hos Partille kommun skickar du in din ansökan senast 2025-08-17.
Källa: Arbetsförmedlingen
Kiruna kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Kiruna.
2025-07-14
Mer infoBollnäs kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Bollnäs.
2025-07-25
Mer infoSöderköpings kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Söderköping.
2025-07-01
Mer info