Procurement & Executive Assistant

Publiceringsdatum: 2025-08-06

Vill du arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Här är din möjlighet att bli en del av teamet hos Avonova Sverige AB genom att arbeta som vd-sekreterare. Avonova Sverige AB söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst 6 månader eller längre. Kolla in deras jobbannons för mer information.

Platsen där jobbet finns ledigt är i Stockholm. Om du är intresserad av en karriär inom vd-sekreterare, ta en titt på den lediga tjänsten som Avonova Sverige AB erbjuder för att se om det är en matchning. Låt Avonova Sverige AB hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som vd-sekreterare! Ansök seast lördag den sjätte september 2025.


Jobbannons

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och deras medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.

Är du vår nya Procurement & Executive Assistant? 

Vill du ha möjligheten av att arbeta i ett private equity-ägt bolag och få värdefull erfarenhet från seniora ledare inom inköp och företagsledning? Då kan det vara dig vi söker för rollen som Procurement & Executive Assistant! Rollen är en utmärkt startpunkt för dig som vill utvecklas inom strategiskt inköp, extern kostnadsoptimering och företagsstrategi på nordisk nivå. 

I rollen får du kombinera strukturerat inköpsarbete med exekutivt stöd. Vi söker dig som vill ha en nyckelroll där du får möjlighet att arbeta brett med allt från avtalshantering, upphandlingsstöd och dataanalys till förberedelser inför ledningsgruppsmöten och administration åt Group CEO. 

Om rollen 

Procurement Assistant – ca 80% av tjänsten 

Du kommer att arbeta nära vår Head of Group Procurement och ha ett ansvar för bland annat: 

  • Självständigt ansvar för inköpsadministration, inklusive avtalshantering, dokumentation och fakturagranskning  
  • Stötta Head of Group Procurement vid avtalsgranskningar, upphandlingar och förhandlingar 
  • Genomföra analys av finansiell och inköpsrelaterad data samt följa upp mot budget och avtal 
  • Utföra leverantörsundersökningar och bidra till beslutsunderlag 
  • Identifiera och driva förbättringar i inköpsprocesser  
  • Ha löpande kontakt med leverantörer angående avtal, samarbete och ESG-frågor 

Executive Assistant – ca 20% av tjänsten  

I denna del av rollen fungerar du som ett administrativt och exekutivt stöd åt vår Group CEO. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera att: 

  • Stötta ledningsgruppen vid planering, framtagning av material samt närvara vid ledningsgruppsmöten och ansvara för protokollhantering 
  • Ansvara för kalenderhantering, mötesbokningar och reseplanering för Group CEO 
  • Blandande kontorssysslor såsom att säkerställa att kontorets utrustning fungerar samt löpande beställning av frukt och andra livsmedel  

Vem är du? 

Vi söker dig som är strukturerad och har en god förmåga att organisera ditt arbete. Du är självgående och tar egna initiativ för det som du ser behöver göras. Du trivs i förändring och är bekväm med både strategiska och praktiska sysslor. Rollen kräver vidare att du är bra på att kommunicera och har en förmåga att skapa goda relationer med både interna och externa parter.  

Kvalifikationer  

  • Kandidatexamen och gärna en masterexamen i ekonomi, finans, management eller motsvarande
  • Erfarenhet av att analysera data och presentera datadrivna slutsatser   
  • God vana att hantera flera parallella projekt och att arbeta systematiskt  
  • Trygg i kommunikation med både interna och externa intressenter  
  • Mycket god språklig förmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift 
  • Goda kunskaper i MS Office-paketet  

Meriterande  

  • Tidigare erfarenhet från riskkapitalbackade bolag eller andra snabbväxande miljöer där strukturer och processer kan vara under kontinuerlig utveckling  
  • Van att arbeta nära ledning eller styrelse samt delta i förberedelser inför lednings- eller styrelsemöten  
  • Erfarenhet av inköpsarbete eller samarbete med leverantörer inom t.ex. fastigheter eller B2B-tjänster  
  • God språklig förmåga i norska, både i tal och skrift 

Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. 

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval, ansök därför så snart som möjligt. Vill du veta mer, kontakta Head of Group Procurement Frida Tall, frida.tall@avonova.se  

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnAvonova Sverige AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5565606018
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeVD-sekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Avonova Sverige AB söker en person till denna tjänst som vd-sekreterare med placerings i Stockholm. Om det låter intressant att arbeta som vd-sekreterare hos Avonova Sverige AB skickar du in din ansökan senast 2025-09-06.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Executive Assistant till Atlas Copco Group

Jurek Recruitment & Consulting AB söker en person till tjänsten som vd-sekreterare i Nacka.

2025-08-11

Mer info

Executive Assistant Maskinia

Sententia Rekrytering & Konsult AB söker en person till tjänsten som vd-sekreterare i Linköping.

2025-08-04

Mer info

Project Manager Assistant for Complex Projects

Randstad AB söker en person till tjänsten som chefssekreterare i Finspång.

2025-07-16

Mer info