Administratör med vana av InDesign

Publiceringsdatum: 2025-09-09

Söker du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik-sektorn? Det är nu möjligt för dig att få jobb som kursadministratör hos Promote International AB. Promote International AB söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Att bo i närheten av Stockholm kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. Promote International AB söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som kursadministratör. De har just nu ett ledigt jobb som kursadministratör som kan vara av intresse för dig. Söker du efter en spännande karriär som kursadministratör? Sök jobbet hos Promote International AB senast torsdag den nionde oktober 2025 och bli en del av deras team.


Jobbannons

Promote® är en digital lärplattform som gör att träning omvandlas till verklig beteendeförändring. Vi hjälper utbildningsleverantörer och organisationer att skapa lärresor som verkligen gör skillnad – där kunskap blir handling och påverkar resultat i vardagen. Med Promote® blir utbildning engagerande, relevant och lätt att använda, samtidigt som effekterna går att mäta. Plattformen används över hela världen av HR-avdelningar, konsulter och utbildningssamordnare som vill säkerställa att varje utbildningsinsats ger långsiktig effekt.

Vilka är vi?

Promote Customer Success består av en trevlig klick drivna personer med ett finger med i varje övrig avdelning på Promote International. Förutom att hjälpa våra kunder med lösningar kring programdesign och användandet av Promote, så är vi även en stödfunktion internt och har nära samarbete med både utvecklingsteamet, säljarna, marknadsföringsavdelningen och våra egna konsulter.

Om rollen

I den här rollen får du kombinera kreativt skapande med struktur och service. Du kommer dels ansvara för att ta fram, utveckla och förvalta kursmaterial till våra utbildningsprogram, dels stötta vår säljavdelning och marknadsavdelning med material till offerter, presentationer och annat säljstödjande innehåll. Dessutom kommer du att ha en viktig roll i administrationen av kurser för vissa utvalda kunder.

Det viktigaste är inte din erfarenhet utan din förmåga att ta dig an en uppgift med både ödmjukhet och självförtroende – så var inte rädd för att söka tjänsten om du tror att du skulle passa in och göra ett bra jobb!

För att trivas i rollen behöver du vara organiserad, strukturerad och serviceminded, samtidigt som du har ett öga för färg och form. Eftersom vi producerar material i Adobe InDesign är erfarenhet av Creative Cloud en förutsättning.

Vad kan vi erbjuda

En spännande roll där du blir en viktig del av ett internationellt företag med höga ambitioner och stark företagskultur. Hos oss får du möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter, utvecklas i rollen och bidra till företagets fortsatta tillväxt. Vi sitter i ljusa lokaler i Gamla Stan och erbjuder förmåner som friskvård, tjänstepension och flexibelt arbetssätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ta fram, utveckla och förvalta kursmaterial för våra externa utbildningsprogram.
  • Stötta säljavdelningen och marknadsavdelningen med material till offerter, presentationer och kampanjer.
  • Säkerställa att allt material håller hög visuell kvalitet.
  • Administrera kurser för utvalda kunder
  • Ge kundservice och support till våra kunder via mail.
  • Ha kul på vägen!

Vi söker dig som…

  • Har erfarenhet av att arbeta med Adobe Creative Cloud, särskilt InDesign.
  • Är organiserad, strukturerad och har en god känsla för färg och form.
  • Är serviceminded och trivs med att samarbeta både internt och externt.
  • Har förmåga att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter – från kreativt skapande till administration.

Kvalifikationer

  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • Van användare av Adobe InDesign
  • Hög digital kompetens och intresse för att arbeta i olika system och verktyg.
  • Erfarenhet av kundsupport och kundrelationer
  • Van användare av Officepaketet
  • God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.

Meriterande

  • Erfarenhet av utbildningsbranchen
  • Erfarenhet av presales-stöd.
  • Erfarenhet av administration

Känns rollen rätt för dig? Sök direkt!

Skicka CV/meritförteckning och personligt brev till jobba@promoteint.com

Ange referens: ”Kursadministratör” samt ditt löneanspråk.

Vi intervjuar kandidater löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt.

Om tjänsten

  • Tillträde: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Anställningsform: 6 månaders provanställning

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnPromote International AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5565732962
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeKursadministratör
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Promote International AB söker en person till denna tjänst som kursadministratör med placerings i Stockholm. Om det låter intressant att arbeta som kursadministratör hos Promote International AB skickar du in din ansökan senast 2025-10-09.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Administratör till Rättsmedicinalverket i Göteborg

Rättsmedicinalverket söker en person till tjänsten som läkarsekreterare/vårdadmin/medicinsk sekreterare i Göteborg.

2025-09-29

Mer info

Medicinsk sekreterare/Vårdadministratör Britsarvet/Grycksbo

REGION DALARNA söker en person till tjänsten som läkarsekreterare/vårdadmin/medicinsk sekreterare i Falun.

2025-09-22

Mer info

Familjehem med erfarenhet av att arbeta med ungdomar

Trygga familjehem i Sverige AB söker en person till tjänsten som familjehemssekreterare i Uppsala.

2025-09-02

Mer info