Administrativ chefsassistent till myndighetens ledningsgrupp

Publiceringsdatum: 2025-10-10

Är du på jakt efter en karriär inom administration, ekonomi, juridik? Integritetsskyddsmyndigheten söker just nu efter en chefssekreterare och du kan vara den de letar efter. Intresserade sökes för heltid-jobb hos Integritetsskyddsmyndigheten - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba tills vidare.

Stockholm är platsen där denna position är ledig. Integritetsskyddsmyndigheten söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som chefssekreterare. De har just nu ett ledigt jobb som chefssekreterare som kan vara av intresse för dig. Har du vad som krävs för att arbeta som chefssekreterare hos Integritetsskyddsmyndigheten? Ansök innan söndag den tjugosjätte oktober 2025 och ta reda på det!


Jobbannons

Vårt uppdrag berör hela samhället. Vi bidrar till en hållbar digitalisering, där offensiv innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos oss

IMY söker nu en chefsassistent som vill vara med och administrativt stötta chefer i myndighetens ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter

Som chefsassistent på IMY har du ett arbete med stort eget ansvar i en miljö som befinner sig i ständig utveckling. Du arbetar huvudsakligen med att administrativt stödja cheferna i myndighetens ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter kommer omfatta att utforma och hantera dokumentation och underlag till exempel till presentationer och inför beslut.  Du kommer även stötta chefer med planering, upphandla och göra mindre inköp, diarieföring, möteskoordinering samt mötesadministration. Som assistent kan du också komma att delta i arbetet med att utveckla och förbättra de administrativa processerna så att chefernas administrativa arbete effektiviseras och förenklas. Du arbetar proaktivt i hela arbetsflödet med uppföljning och kvalitetssäkring.

Du kommer arbeta i nära samarbete med kontorsansvarig och generaldirektörens sekreterare. Vid generaldirektörens sekreterares frånvaro kommer du även att avlasta dennes arbetsuppgifter vid behov.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasieexamen samt god erfarenhet av liknande roll, exempelvis i rollen som assistent till ledningsgrupp eller till generaldirektör. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig myndighet, av arbete där flera olika administrativa arbetsuppgifter ska hanteras parallellt och har verkat i en roll som förutsätter många kontaktytor.

Du har goda IT-kunskaper och arbetar obehindrat med Office-paketet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med diarieföring i diariesystem, gärna platina, samt erfarenhet av fakturahantering.  

Dina personliga egenskaper

Som person är du serviceorienterad, tillmötesgående och har ett positivt förhållningssätt. Du är ansvarstagande och noggrann och trivs i en roll med variation i arbetsuppgifter och arbetstempo. Du arbetar proaktivt och är van att lösa problem och själv göra prioriteringar beroende på hur arbetssituationen ser ut. Du är resultatinriktad, kvalitetsmedveten och håller tidplaner, även vid högre arbetsbelastning.

Du är van vid att arbeta självständigt, tar fram effektiva rutiner och driver ditt arbete framåt med stort engagemang även när förutsättningarna snabbt förändras. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs i en roll där du har ett stort kontaktnät. Du förstår värdet av förtroendefulla relationer och kommunicerar med andra på ett tydligt och samarbetsvänligt sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen.

Tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med provanställning på 6 månader. Tjänsten är placerad GD-staben och du rapporterar till stabschefen. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm. Resor i tjänsten kan förekomma.

Frågor om tjänsten

För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna

  • Stabschef Elin Almqvist, 08-515 154 14
  • HR-specialist Rebecca Svanedal, 08-657 61 05
  • Facklig företrädare, Olivia Törnell Andersson (Saco-S), 08-515 145 13

Hur ansöker jag?

Sista dag för ansökan är den 26 oktober 2025. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Tjänstens referens IMY-2025-19454.

När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnIntegritetsskyddsmyndigheten
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2021000050
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeChefssekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Integritetsskyddsmyndigheten söker en person till denna tjänst som chefssekreterare med placerings i Stockholm. Om det låter intressant att arbeta som chefssekreterare hos Integritetsskyddsmyndigheten skickar du in din ansökan senast 2025-10-26.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Vårdadministrativ sekreterare sökes till LARO-mottagning

VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN söker en person till tjänsten som läkarsekreterare/vårdadmin/medicinsk sekreterare i Kungälv.

2025-10-07

Mer info

Assistent – arbeta med administrativt stöd till politisk ledning

Regeringskansliet söker en person till tjänsten som chefssekreterare i Stockholm.

2025-09-23

Mer info

Medicinska sekreterare till Vårdadministrativ enhet i Trelleborg

REGION SKÅNE söker två personer till tjänsten som läkarsekreterare/vårdadmin/medicinsk sekreterare i Trelleborg.

2025-10-01

Mer info