Publiceringsdatum: 2025-06-19
Har du övervägt att arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Nu har du chansen att börja jobba som nämndsekreterare hos Sundsvalls kommun. Vill du arbeta heltid hos Sundsvalls kommun? Just nu letar de efter någon som vill ha en tjänst 3 månader – upp till 6 månader.
Sundsvall är platsen där denna position är ledig. Sundsvalls kommun söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som nämndsekreterare. De har just nu ett ledigt jobb som nämndsekreterare som kan vara av intresse för dig. Bli en del av teamet hos Sundsvalls kommun som nämndsekreterare genom att ansöka senast söndag den sjätte juli 2025.
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.
Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.
Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.
Demokratistöd är en del av Servicecenter Administration. Du ingår i en arbetsgrupp med tre registratorer och två nämndsekreterare. Därutöver består teamet även av 3 kommunsekreterare.
Tjänsten är ett stöd för Kommunstyrelsekontoret, andra förvaltningar samt kommunala bolag.
Detta är ett vikariat på 12 månader från startdatum.
Som nämndsekreterare ansvarar du bland annat för administrationen för en specifik förvaltnings nämndsmöten samt berednings- och arbetsutskott. Nämndarbetet genomförs i diariesystemet Public 360.
Du kommer att jobba i nära samarbete med förtroendevalda, förvaltningsledning och handläggare där du är den sammanhållande länken i ärendeprocessen. Du ansvarar för att förbereda och genomföra sammanträden genom upprättande av dagordning, protokoll, expediering av beslut, publicering av handlingar på webben samt övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter.
Vi söker dig med fullföljd gymnasieutbildning och utbildning i offentlighet och sekretess. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av arbete i en kommunal eller annan offentlig verksamhet och därtill förvärvad förståelse för kraven i en politiskt styrd organisation, samt nämndsadministrativt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med sekretessbelagda uppgifter samt juridisk kompetens inom kommunallag, förvaltningslag, offentlighets- och sekretesslag samt PBL (Plan- och Bygglag).
Vidare har du mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift då att du både behandlar och producerar formella texter. Du har också god kunskap i engelska.
För tjänsten är det viktigt att du har goda IT kunskaper i MS Office, Adobe Acrobat Pro, Public 360 eller liknande ärende- och dokumenthanteringssystem. Det är önskvärt om du har erfarenhet och kunskap inom GDPR och allmänt dataskydd.
Som person är du ansvarstagande, självgående, initiativrik och prestigelös med en hög förmåga att självständigt planera och driva ett effektivt arbete som tar sin utgångspunkt i verksamhetens behov. Du trivs med såväl praktiska som mer fördjupade uppgifter. Arbetet kräver emellanåt snabba prioriteringar. För att trivas behöver du i perioder kunna arbeta i ett högt tempo utan att ge avkall på kvalitet. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att uttrycka dig såväl skriftligen som muntligen på svenska. Du har lätt för att samarbeta och knyta kontakter. Att bidra till ett gott arbetsklimat och utveckla positiva relationer är självklart för dig.
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Sundsvalls kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | 3 månader – upp till 6 månader |
Organisationsnummer | 2120002411 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Sundsvalls kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Sundsvall. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Sundsvalls kommun skickar du in din ansökan senast 2025-07-06.
Källa: Arbetsförmedlingen
Söderköpings kommun söker en person till tjänsten som kommunsekreterare i Söderköping.
2025-06-15
Mer infoSollefteå kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Sollefteå.
2025-06-12
Mer infoGÖTEBORGS KOMMUN söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Göteborg.
2025-06-18
Mer info