Publiceringsdatum: 2025-12-05
Funderar du på att söka jobb inom administration, ekonomi, juridik? Det är nu möjligt för dig att få jobb som kommunsekreterare hos Uddevalla kommun. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Uddevalla kommun under 6 månader eller längre. De letar just nu efter nya medarbetare.
Uddevalla är platsen där denna position är ledig. Uddevalla kommun söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som kommunsekreterare. De har just nu ett ledigt jobb som kommunsekreterare som kan vara av intresse för dig. Bli en del av teamet hos Uddevalla kommun som kommunsekreterare genom att ansöka senast fredag den nittonde december 2025.
Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.
Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.
Är du sugen på att växa inom ett administrativt uppdrag som nämndsekreterare där du har en central roll i förvaltningens nämndarbete.
Fram till 31/8 2026 behöver vi förstärkning på vår Stabsenhet då vår ordinarie nämndsekreterare går på föräldraledighet. Ansvarsområdet inom denna förvaltning innefattar myndighetsutövning, planfrågor, mark- och exploatering, gata/park och fastighet- drift/förvaltning samt lokalvård- och måltidsservice. Nämndsekreteraren har en central roll när det gäller gäller den politiska beslutsprocessen genom att samordna och stödja det nämndadministrativa arbetet för nämnden.
Du arbetar nära förvaltningschefen och är de förtroendevaldas kontaktyta gentemot förvaltningen. Du förbereder möten tillsammans med ordförande, vice ordförande och tjänstepersoner och skickar ut handlingar till de förtroendevalda inför mötet.
Låter det varierat, spännande och utmanande? Sök tjänsten hos oss!
I denna tjänst kommer du ha varierade uppdrag med fokus på nämndarbete.
Exempel på arbetsuppgifter:
Dessa arbetsuppgifter varierar något över tid, med lugnare och mer intensiva perioder. Hos oss får en ny medarbetare möjlighet att växa med uppgifterna och vi är noggranna med att stötta för en god arbetsmiljö. Du har även stöd av kollegor!
För att lyckas i rollen krävs att du har mycket goda administrativa och kommunikativa färdigheter, en stark förmåga att hantera detaljer och hålla ordning, samt god förståelse för kommunens styrning och regelverk. Kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighetsprincipen och andra relevanta lagar är en förutsättning.
Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och som ser samarbete som en självklar del i att nå gemensamma mål. Du är hjälpsam, strukturerad och har en utmärkt förmåga att lösa problem. Du har fingertoppskänsla för politiska frågor och en stark servicekänsla. Vidare har du ett intresse för IT och ser det som en naturlig del av nämndadministrationen.
Det läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten kräver:
Meriterande är erfarenhet från ärendehanteringssystemet Lex.
Intervjuer och urval sker löpande, välkommen med din ansökan redan nu!
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.
Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
I länken nedan finns samlad information kring de viktigaste förmånerna som finns i kollektivavtalet som vi har i Uddevalla kommun. Informationen handlar om bland annat semester, lön och ersättningar, föräldraledighet, försäkringar, kompetensutveckling och pension.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
| Antal tjänster | 1 |
|---|---|
| Arbetstid | Heltid |
| Företagsnamn | Uddevalla kommun |
| Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
| Omfattning | 6 månader eller längre |
| Organisationsnummer | 2120001397 |
| Typ av anställning | Vanlig anställning |
| Yrke | Kommunsekreterare |
| Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Uddevalla kommun söker en person till denna tjänst som kommunsekreterare med placerings i Uddevalla. Om det låter intressant att arbeta som kommunsekreterare hos Uddevalla kommun skickar du in din ansökan senast 2025-12-19.
Källa: Arbetsförmedlingen
Bae Systems Hägglunds AB söker en person till tjänsten som utbildningsadministratör/utbildningssekreterare i Örnsköldsvik.
2025-11-21
Mer infoReaktivering Furuhöjden AB söker en person till tjänsten som läkarsekreterare/vårdadmin/medicinsk sekreterare i Täby.
2025-11-28
Mer infoREGION KRONOBERG söker en person till tjänsten som läkarsekreterare/vårdadmin/medicinsk sekreterare i Växjö.
2025-12-05
Mer info