Vikarierande nämndsekreterare

Publiceringsdatum: 2025-06-30

Söker du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik-sektorn? Ett spännande jobb som nämndsekreterare hos Värmdö kommun väntar på dig - varför inte söka idag? Värmdö kommun söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst 6 månader eller längre. Kolla in deras jobbannons för mer information.

Att bo i närheten av Värmdö kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. Värmdö kommun söker för närvarande efter flera personer att anställa inom nämndsekreterare-branschen. Ta en titt på deras två lediga tjänster för att se om något av dem passar just dig. Här är chansen att bli en del av Värmdö kommun och jobba som nämndsekreterare! Ansök senast onsdag den tjugosjunde augusti 2025.


Jobbannons

Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag

Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning.

Kontoret för styrning och stöd, Kansliavdelningen

Kansliavdelningen ligger under kontoret för styrning och stöd som ansvarar för centrala styr- och

stödprocesser samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen.

Avdelningen består av en utredningsenhet, en stab och en nämnd- och registraturenhet. Nämndsekreteraren kommer att vara placerad på nämnd- och registraturenheten tillsammans med nämndsekreterare, registratorer, arkivarie och valsamordnare. 

Om rollen

Som nämndsekreterare får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemannaledningen och den politiska ledningsorganisationen i kommunen. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en utvecklande och stimulerande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad. Hos oss välkomnas du till en verksamhet som präglas av engagemang, hög kompetensnivå och samverkan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Som nämndsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet i kommunens politiska nämnder, bolag,

utskott och råd.

  • Tillsammans med övriga nämndsekreterare inom enheten sköter ni hela kommunens

nämndadministration vilket innebär att du som stödfunktion har tät kontakt med förvaltningen och förtroendevalda.

  • Löpande sammanställa protokoll, samordna uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna, upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter.
  • Som nämndsekreterare deltar du i kommunens övergripande utvecklingsarbete gällande digital

nämndadministration och dokumenthantering.

  • I rollen finns möjligheter att ingå i valorganisationen inför valet 2026. 

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen behöver du ha:

  • Relevant högskole-/universitetsutbildning inom t. ex. statsvetenskap.
  • Kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor, samt i offentlighets- och

sekretessbestämmelser.

  • God administrativa förmåga.
  • Förmåga att uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift.
  • God datorvana.

Vi ser det som meriterande om du har:

  • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
  • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
  • Arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet

Som person är du noggrann, strukturerad och har en utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda. 

Värmdö kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen avser vikariat, heltid

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Om jobbet

Antal tjänster2
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnVärmdö kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer2120000035
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeNämndsekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Värmdö kommun söker två personer till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Värmdö. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Värmdö kommun skickar du in din ansökan senast 2025-08-27.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Nämndsekreterare till Kansliavdelningen

Sollefteå kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Sollefteå.

2025-06-12

Mer info

Socialförvaltningen söker nämndsekreterare

Oskarshamns kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Oskarshamn.

2025-06-30

Mer info

Vikarierande socialsekreterare till Ekonomienheten

Sandvikens kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Sandviken.

2025-06-19

Mer info