Publiceringsdatum: 2025-09-05
Är du på jakt efter en karriär inom yrken med social inriktning? Vill du ta steget att arbeta som socialsekreterare hos Vingåkers kommun? Nu har du möjligheten. Vingåkers kommun söker en medarbetare på heltid som vill arbeta tills vidare. Kan det vara du?
För detta jobb är det en fördel om du bor i närheten av Vingåker då det är tjänsteorten. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Vingåkers kommun i rollen som socialsekreterare så har de just nu tre lediga tjänster som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Har du vad som krävs för att arbeta som socialsekreterare hos Vingåkers kommun? Ansök innan fredag den tjugosjätte september 2025 och ta reda på det!
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.
Om du brinner för att göra skillnad och vill vara med och forma framtidens socialtjänst, så är det här din chans att vara med på resan. En ny socialtjänstlag trädde i kraft under sommaren 2025. För att möta lagstiftningens krav om en kunskapsbaserad, lättillgänglig och hållbar socialtjänst har Vingåkers kommun valt att satsa på ytterligare personal för att kunna möta omställningen till den nya socialtjänstlagen. Vi söker nu dig som vill vara med i detta arbete. Välkommen att söka till oss och bli en del av Vingåkers kommun.
Vi söker socialsekreterare till tjänsterna:
Vi är just mitt i en spännande förändring i vår verksamhet med anledning av Under de nya Socialtjänstenslagen genom att ställa om till nya förebyggande, tillgängliga, tillitsskapande, jämställda och kunskapsbaserade arbetssätt både utifrån den nya socialtjänstlagen och för att möta samhällets utmaningar.
Individ och familjeomsorgen i Vingåker är en framåtsträvande arbetsplats. Vi strävar efter att vara en dynamisk arbetsplats i framkant och månar om vår arbetsmiljö.
Arbetet hos oss är både utmanande, stimulerande och varierande. Hos oss har vi en god teamkänsla och ett tydligt fokus på vår psykosociala arbetsmiljö med stöttande kollegor, nära till arbetsledning och extern handledning. Medarbetarna ges möjlighet att påverka sin arbetssituation genom arbetstidsanpassning och får tillfälle till återhämtning då arbetsplatsen erbjuder 35 timmars arbetsvecka.
Idag består Individ och familjeomsorgen av en Verksamhetschef, två Enhetschefer, gruppledare, en reception samt team inom:
I tjänsten som biståndshandläggare hos oss kommer du att arbeta självständigt med hela ärendeprocessen från utredning, bedömning och beslut till uppföljning av insatser enligt gällande lagstiftning, främst LSS och SoL. Ditt arbete utgår från ett helhetsperspektiv där individens behov och rätt till självbestämmande står i centrum. Du kommer ha ett nära samarbete med den enskilde, anhöriga, interna verksamheter inom kommunen samt externa aktörer och myndigheter. Utöver det dagliga klientarbetet är du också en viktig del av vårt kvalitets- och utvecklingsarbete inom socialförvaltningen.
Mottagningsenhetens huvudsakliga uppgift kommer att vara myndighetsarbete i form av att ta emot och hantera ansökningar och orosanmälningar, samt genomföra visst utredningsarbete och följa upp behov av insatser. Det kan exempelvis handla om ekonomiskt bistånd samt förhandsbedömningar av orosanmälningar avseende barn eller vuxen.
Vi söker dig som har socionomutbildning. Det är meriterande med erfarenhet och dokumenterad kunskap av att hantera ärenden inom områdena beroendeproblematik, våld i nära relation Det är även meriterande med kunskaper inom BBIC och Signs of Safety.
Kunskap och erfarenhet av att arbeta med mottagningsarbete avseende barn och ungdomar alternativt andra områden inom socialtjänsten är också önskvärt.
Som handläggare hos oss behöver du ha god samarbetsförmåga och ett gott bemötande gentemot såväl interna samt externa samarbetspartners och våra medborgare
Du kommer arbeta med utredning och dokumentation, varför du förväntas ha god förmåga att uttrycka dig kortfattat i skrift på svenska. • Erfarenhet och kunskap om socialtjänsten och dess verksamhetsområden
Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Antal tjänster | 3 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Vingåkers kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120000308 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Socialsekreterare |
Yrkesområde | Yrken med social inriktning |
Vingåkers kommun söker tre personer till denna tjänst som socialsekreterare med placerings i Vingåker. Om det låter intressant att arbeta som socialsekreterare hos Vingåkers kommun skickar du in din ansökan senast 2025-09-26.
Källa: Arbetsförmedlingen
Arboga kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Arboga.
2025-08-25
Mer infoSkövde kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Skövde.
2025-08-21
Mer infoFärgelanda kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Färgelanda.
2025-09-01
Mer info