Publiceringsdatum: 2025-10-17
Skulle du vilja jobba inom administration, ekonomi, juridik? Nu har du chansen att börja jobba som nämndsekreterare hos Lidingö kommun. Intresserade sökes för heltid-jobb hos Lidingö kommun - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba tills vidare.
Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Lidingö som är tjänsteorten. Lidingö kommun söker för närvarande efter en person att anställa inom nämndsekreterare-branschen. Ta en titt på deras lediga tjänst för att se om något av dem passar just dig. Du har fortfarande tid att söka jobbet som nämndsekreterare hos Lidingö kommun om du sickar in din ansökan senast sista ansökningsdag som är onsdag den femte november 2025.
Vill du också ha ett jobb och en arbetsplats där du får vara ditt bästa jag? Nu söker vi på fastighetsförvaltningen en nämndsekreterare! Fastighetsförvaltningen är en av våra sex förvaltningar i Lidingö stad. Hos oss arbetar cirka 40 personer med att äga, förvalta och utveckla stadens och våra bolags fastigheter. Vårt uppdrag är att se till att Lidingö stads verksamheter har de lokaler de behöver, alltifrån skolor, förskolor, idrottsanläggningar och bostäder för livets olika skeden.
Vi äger även bostadsrätter och hanterar externa inhyrningar för våra verksamheter. Utöver detta arbetar vi med arrenden, tomträtter samt samordnar exploatering av de fastigheter som staden äger. Vi och våra fastigheter spelar en nyckelroll i Lidingös stadsplanering.
Fastighetsförvaltningen har funnits i snart tre år och vi befinner oss mitt i en spännande förändringsresa. Det är mycket som händer hos oss - utöver det dagliga arbetet med förvaltning, drift och byggprojekt, pågår många olika projekt, både administrativa och fastighetsprojekt.
I rollen som nämndsekreterare är du delaktig i samtliga delar av nämndprocessen och har en central roll vid nämndens beredningar och sammanträden. Du kvalitetssäkrar ärenden och beslutsunderlag samt ger specialiststöd till både politiker och tjänstepersoner genom hela processen. I arbetet har du nära kontakt med ordföranden och andra förtroendevalda i fastighetsnämnden samt medarbetare på fastighetsförvaltningen. Du ingår även i stadens nätverk för nämndsekreterare där du bidrar till utvecklingen av processer, system och rutiner kopplade till nämndarbetet.
Arbetsuppgifterna innefattar att du hanterar kallelser, protokoll och expediering av beslut. Utöver detta handlägger du självständigt egna ärenden, exempelvis remisser. Du arbetar även med övrig nämndadministration såsom arvodesregistrering.
Du är förvaltningschefens stöd i administrativa frågor som facklig samverkan, arkivfrågor, informationshanteringsplaner, inköp med mera. Du är även förvaltningens kontaktperson för informationshanteringssystemet. Tjänsten kan komma att utvecklas över tid och innebära utökade ansvarsområden och samordning inom fastighetsförvaltningen.
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen inom statsvetenskap, juridik, offentlig administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kännedom om lagstiftningen som styr offentlig verksamhet såsom kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen samt arkivlagen. För att lyckas i rollen behöver du ha god förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare eller liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete i ärende- och informationshanteringssystem inom en politiskt styrd organisation är särskilt önskvärd, framför allt om du har arbetat i systemet Evolution.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är en engagerad och ansvarstagande person med hög integritet. Du är initiativrik, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du har en förmåga att kommunicera pedagogiskt, tydligt och respektfullt. Du trivs även med att arbeta både självständigt och i team. Rollen kräver att du kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, ibland under tidspress. Du har en hög digital kompetens och genom ett utvecklingsorienterat förhållningssätt bidrar du aktivt till att förbättra arbetssätt och digitala lösningar utifrån verksamhetens behov.
Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.
Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15 minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärande organisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans.
Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning tillrekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
| Antal tjänster | 1 |
|---|---|
| Arbetstid | Heltid |
| Företagsnamn | Lidingö kommun |
| Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
| Omfattning | Tills vidare |
| Organisationsnummer | 2120000191 |
| Typ av anställning | Vanlig anställning |
| Yrke | Nämndsekreterare |
| Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Lidingö kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Lidingö. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Lidingö kommun skickar du in din ansökan senast 2025-11-05.
Källa: Arbetsförmedlingen
Kävlinge kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Kävlinge.
2025-10-21
Mer infoArena Personal Sverige AB söker en person till tjänsten som sekreterare i Södertälje.
2025-10-23
Mer infoSigtuna kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Sigtuna.
2025-10-22
Mer info