Affärsstöd inom kund- och prishantering

Publiceringsdatum: 2025-11-06

Söker du efter ett jobb inom försäljning, inköp, marknadsföring-sektorn? Positionen som försäljningsassistent hos OIO Väst AB är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? OIO Väst AB behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för 6 månader eller längre, ta en titt på denna jobbannons.

Denna position är tillgänglig i Malmö. OIO Väst AB söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som försäljningsassistent. De har just nu ett ledigt jobb som försäljningsassistent som kan vara av intresse för dig. Låt OIO Väst AB hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som försäljningsassistent! Ansök seast söndag den tjugoförsta december 2025.


Jobbannons

Vill du ha en roll där affärsförståelse och administration är centralt, samt där du får bidra till att skapa ordning, lönsamhet och nöjda kunder? Vi söker dig som trivs i gränslandet mellan sälj, system och administration, och som vill vara en nyckelperson i att säkerställa att kundavtal fungerar i praktiken.

Om rollen

Som Affärsstöd är du en central del av vårt kundteam och fungerar som bryggan mellan säljorganisationen, systemet och kundsupporten. Du säkerställer att kundavtal och prismodeller är korrekt uppsatta i affärssystemet och att kunderna får rätt förutsättningar för sina beställningar.

Rollen kräver både noggrannhet och affärsförståelse då du översätter sålda avtal till konkreta strukturer i systemet som fungerar i verkligheten. Du arbetar nära säljarna dagligen och bidrar till att affären blir korrekt, effektiv och hållbar.

 

Exempel på arbetsuppgifter

  • Upprätta, uppdatera och avsluta kundstruktur, avtal och prisbilagor i affärssystemet
  • Bygga och underhålla prismodeller och säkerställa korrekta prisflöden
  • Kvalitetssäkra affärsunderlag tillsammans med säljare inför nya eller uppdaterade kundavtal
  • Ge administrativt och systemmässigt stöd till säljarna och kundteamet
  • Ansvara för registervård och uppdatering av kunddata
  • Driva och bidra till förbättringsarbete inom system och processer
  • Vara rådgivande part i frågor som rör affärslogik, prisstruktur och kontraktsuppsättning
Vi söker dig som

Vi söker dig som trivs i en administrativ och koordinerande roll där kontakt med människor är centralt för att driva arbetet framåt. Du har en god vana från arbete i affärssystem och kan snabbt sätta dig in i nya flöden.

  • 1–3 års erfarenhet av administrativt arbete inom sälj-, affärs- eller ekonomisupport
  • God systemvana, gärna från större affärssystem som exempelvis Microsoft Dynamics
  • Grundläggande förståelse för prissättning, avtal och affärsflöden
  • Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt med hög noggrannhet
  • Flytande svenska och god engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med kund- och prisstrukturer, KAM-support eller säljadministration, samt ett analytiskt öga för att förbättra och förenkla processer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där följande egenskaper är viktiga:

  • Struktur och noggrannhet
  • Hög kommunikativ förmåga
  • Nyfikenhet (framför allt systemintresse)
  • Ansvarstagande
  • Lösningsorienterad

Teamet och kulturen

Du ingår i ett regionalt administrativt team som arbetar tätt ihop men med olika geografiska fokus. Du har daglig dialog med säljarna, både lokalt och på distans, och samarbetar även med kundservice för att säkerställa att kunderna får en smidig upplevelse.

Här blir du en viktig kugge i ett större flöde, från säljarnas första kundkontakt till färdiga avtal och fungerande affär i systemet. Du får stort eget ansvar, men också stöd från kollegor som gärna delar med sig av sin erfarenhet.

Om anställningen

Detta är ett initialt ett konsultuppdrag på minst 6 månader med start enligt överenskommelse och uppsägningstid. Du blir anställd av OIO och arbetar hos vår kund i Malmöregionen med ambitionen om en långsiktig fortsättning förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet.

Placering: Malmö
Arbetstider: 07:00–16:00
Start: Omgående, max 1 månads uppsägningstid
Lön: Fast lön

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnOIO Väst AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5593515835
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeFörsäljningsassistent
YrkesområdeFörsäljning, inköp, marknadsföring

Ansökan

OIO Väst AB söker en person till denna tjänst som försäljningsassistent med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som försäljningsassistent hos OIO Väst AB skickar du in din ansökan senast 2025-12-21.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Handläggare inom hälso- och sjukvård, fokus på välfärdsbrottslighet

Regeringskansliet söker en person till tjänsten som departementssekreterare i Stockholm.

2025-10-20

Mer info

Specialist inom fred, säkerhet och utveckling till ambassaden i Kiev

Folke Bernadotteakademin söker en person till tjänsten som ambassadsekreterare i Stockholm.

2025-10-29

Mer info

Socialsekreterare för konsultuppdrag inom barn och unga

Dedicare Sverige AB söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Älvsbyn.

2025-11-04

Mer info