Kommunsekreterare

Publiceringsdatum: 2025-10-28

Letar du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som sekreterare hos Sävsjö kommun. Sävsjö kommun söker en medarbetare på heltid som vill arbeta tills vidare. Kan det vara du?

Platsen där jobbet finns ledigt är i Sävsjö. Om du letar efter en spännande karriär inom sekreterare-branschen, har Sävsjö kommun just nu ett ledigt jobb som kan vara av intresse. Bli en del av teamet hos Sävsjö kommun som sekreterare genom att ansöka senast tisdag den artonnde november 2025.


Jobbannons

Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra.

ARBETSUPPGIFTER

Sävsjö kommun består av fem förvaltningar där kommunledningskontoret är en av dem.

Kansliavdelningen är en del av kommunledningskontoret i Sävsjö kommun. Avdelningen består av kanslisamordnare, kommunarkivarie samt samhällsinformatörer i kommunens växel och reception. Avdelningen är en stödfunktion och ansvarar för internt stöd och samordning av kommunledningskontorets ärendeprocess, arkiv, stöd till förvaltningarna och nämnder i politiska processer. Kommunstyrelsens registratorsfunktion samt administrativa rutiner kopplat till kommunstyrelse och kommunfullmäktige ingår. Vi svara på frågor från allmänheten som rör den kommunala verksamheten.

Inom kansliet ingår även säkerhetsskyddsarbete med tillhörande administrativa arbetsuppgifter samt GDPR och information- och datasäkerhet.

DITT UPPDRAG

Som kommunsekreterare tillhör du kansliavdelningen. Du kommer att ha ett särskilt ansvar för några specifika nämnder.

I dina arbetsuppgifter ingår ett kvalificerat sekreteraruppdrag där du håller ihop arbetet med att planera, administrera och genomföra sammanträden. Du ansvarar för att skriva protokoll och annat efterarbete samt säkerställa att ärendeprocessen är effektiv, kvalitetssäkrad och rättssäker. Även registrering av handlingar och ärendehantering ingår i uppdraget. Visst utredningsarbete inom kommunledningskontorets verksamhet samt skriva förslag på remissyttranden kan komma att ingå.

I uppdraget ingår att medverka i en nämndsekreterargrupp vars uppdrag är, tillsammans med kansliet, utveckla och stötta varandra i de politiska beslutsprocesserna.

Även andra vanligt förekommande administrativa uppgifter och viss service inom kansli och kommunledningskontoret ingår.

Kvällsarbete kan förekomma.

Kansliavdelningen ansvarar för genomförande av val i kommunen och arbete med valplanering kan därför förekomma i tjänsten.

KVALIFIKATIONER

Utbildning/erfarenhet

Högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap, samhällsvetenskap alternativ utbildning tillsammans med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.

Du har god kunskap om de lagar som styr offentlig förvaltning samt erfarenheter av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser även att du har goda kunskaper i Officepaketet samt allmänt god IT- och datavana. Har du erfarenhet av att arbeta i digitala dokument- och ärendehanteringssystem är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar och på ett effektivt sätt mot givna tidsramar. Du är flexibel och anpassningsbar vid förändringar och ser möjligheter i nya förutsättningar.

Du besitter en god förmåga att uttrycka på svenska både dig i tal och skrift. Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett positivt förhållningssätt. Service är en självklar del av ditt arbetssätt och du strävare efter att leverera hög kvalitet. Samarbete är en central del i uppdraget. Du en god lagspelare som värdesätter teamets gemensamma framgång och bidrar aktivt med din kunskap.

ÖVRIGT

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnSävsjö kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120000563
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeSekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Sävsjö kommun söker en person till denna tjänst som sekreterare med placerings i Sävsjö. Om det låter intressant att arbeta som sekreterare hos Sävsjö kommun skickar du in din ansökan senast 2025-11-18.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Kommunsekreterare

Trollhättans kommun söker en person till tjänsten som kommunsekreterare i Trollhättan.

2025-10-29

Mer info

Kommunsekreterare

Älvkarleby kommun söker en person till tjänsten som kommunsekreterare i Älvkarleby.

2025-10-10

Mer info

Utbildningsadministratör till Juridiska institutionen

Lunds Universitet söker en person till tjänsten som utbildningsadministratör/utbildningssekreterare i Lund.

2025-10-24

Mer info