Case manager till vuxenenheten i Skärholmens stadsdelsförvaltning

Publiceringsdatum: 2025-11-06

Söker du efter ett jobb inom yrken med social inriktning-sektorn? Stockholms kommun söker just nu efter en socialsekreterare och du kan vara den de letar efter. Intresserade sökes för heltid-jobb hos Stockholms kommun - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba tills vidare.

För detta jobb är Stockholm den angivna tjänsteorten. Stockholms kommun söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som socialsekreterare. De har just nu ett ledigt jobb som socialsekreterare som kan vara av intresse för dig. Låt Stockholms kommun hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som socialsekreterare! Ansök seast torsdag den tjugonde november 2025.


Jobbannons

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 11 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!

Välkommen till oss

Vuxenenheten arbetar med personer som har beroendeproblematik och samsjuklighet och består idag av 19 medarbetare, 9 socialsekreterare, 4 case managers, 1 bolots, 1 vräkningsförebyggare och 1 bosamordnare.

Enheten leds av en enhetschef och 2 gruppledare. Vi arbetar både med myndighetsutövning och stödjande insatser.

Enheten ingår i vuxenområdet tillsammans med ekonomiskt bistånd och RVC. Samverkan är en viktig del för att vi ska uppnå våra mål och vi arbetar kontinuerligt med att förbättra den.

Vi söker nu en case manager som har ett engagemang och intresse för att jobba med människor som har samsjuklighet.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en arbetsplats där det finns ett stort engagemang i arbetet med att stödja brukare att öka sin självständighet. Vi har en nära arbetsledning och korta beslutsvägar. Vi har kontinuerlig handledning och möjlighet till distansarbete finns.

Hos oss har du tillgång till subventionerad friskvård. I närheten av arbetsplatsen finns både gym och simhall där du kan köpa ett årskort till mycket förmånligt pris. Vi tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid.

Din roll

Case Management är en insats med en samordnande funktion som syftar till att individer med samsjuklighet ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Många av de brukare som du kommer ha kontakt med har insats i form av tränings- eller försökslägenhet.

Arbetsuppgifter

Uppsökande socialt arbete för brukare som har samsjuklighet

Arbeta med att genomföra det uppdrag som har tagits fram tillsammans med socialsekreterare och brukare

Identifiera och kartlägga de behov brukaren har för att komma vidare i rehabiliteringsprocessen

Fungera som stöd i kontakten med socialtjänsten och andra samverkanspartners som psykiatri och beroendevård

Arbetet som case manager innebär mycket arbete utanför kontoret. Du arbetar uppsökande och träffar ofta brukare i deras hemmiljö eller på de boende och platser där de befinner sig.

Arbete på kvällstid kan förekomma.

Din kompetens och erfarenhet

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha socionomexamen eller motsvarande utbildning, samt utbildning i MI.

Meriterande

Utbildning inom case management

Erfarenhet av arbete som case manager

Erfarenhet av myndighetsutövning samt att vara utförare

Kunskap kring missbruk, psykiatri, neuropsykiatriska diagnoser och kognitiva funktionshinder

God förmåga att formulera dig väl i tal och skrift på svenska

Vi söker dig som självständigt driver ditt arbete framåt. Du har uthållighet och arbetar vidare även vid motgångar. Tydlig och pedagogisk kommunikation med både professionella och brukare är viktigt i arbetet som case manager. Du har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Du säkerställer att information och budskap når fram till brukare och professionella. Du har förmåga att väga samman information och självständigt föra den vidare till övriga som berörs i arbetet.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

För att få arbeta hos Stockholms stad med barn, ungdomar, äldre och personer med funktionsnedsättning inkl. arbete i deras hem, måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än sex månader från utfärdandedatum.

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Arbetsprov ingår som en del i rekryteringsprocessen.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnStockholms kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120000142
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeSocialsekreterare
YrkesområdeYrken med social inriktning

Ansökan

Stockholms kommun söker en person till denna tjänst som socialsekreterare med placerings i Stockholm. Om det låter intressant att arbeta som socialsekreterare hos Stockholms kommun skickar du in din ansökan senast 2025-11-20.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Socialsekreterare till konsultuppdrag inom vuxenenheten nov-feb

Novant AB söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Knivsta.

2025-10-30

Mer info

Socialsekreterare för familjehemsplacerade barn till Socialförvaltningen

Helsingborgs kommun söker två personer till tjänsten som familjehemssekreterare i Helsingborg.

2025-10-23

Mer info

Medicinsk sekreterare till enhet sekreterare medicin

REGION GÄVLEBORG söker en person till tjänsten som läkarsekreterare/vårdadmin/medicinsk sekreterare i Hudiksvall.

2025-11-04

Mer info