Registrator/nämndsekreterare

Publiceringsdatum: 2024-03-29

Funderar du på att söka jobb inom administration, ekonomi, juridik? Positionen som nämndsekreterare hos Avesta kommun är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Detta är ett jobb på heltid där Avesta kommun letar efter någon under tills vidare.

För detta jobb är Avesta den angivna tjänsteorten. Om du letar efter en spännande karriär inom nämndsekreterare-branschen, har Avesta kommun just nu ett ledigt jobb som kan vara av intresse. Avesta kommun letar efter erfaren nämndsekreterare som kan ansluta till deras team. Sista ansökningsdag är söndag den fjortonde april 2024.


Jobbannons

Det är något speciellt med Avesta!

Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Vi rekryterar nu till kommunkansliets administrativa enhet som bidrar till att stödja kommunstyrelsen i uppdraget att leda och samordna hela den kommunala verksamheten.

Inom den administrativa enheten finns kommunarkivet, administration/kansli, kommunikation och kommunens servicecenter. Rollen som registrator/nämndsekreterare kommer att arbeta i ett team som utvecklar de administrativa processerna. Vi är en arbetsplats i förändring och utforskar vilka möjligheter som finns i digitaliseringen av våra tjänster och arbetssätt. Hos oss får man vara med och påverka utvecklingen - vi gör det tillsammans!

ARBETSUPPGIFTER

I rollen som registrator är du ansvarig för diariehantering av både digitala och fysiska inkommande, utgående och upprättande av handlingar i vårt system, samt viss gallring och arkivering. Du är ett stöd till verksamheten i frågor som registrering, begäran av handlingar med mera och har kontakter med både allmänhet och verksamhet. Du är arkivredogörare för kommunkansliet.

Du är nämndsekreterare i valnämnden och backup för kommunsekreteraren. Som nämndsekreterare är du ansvarig för beredning av ärenden, utskick, sekreterarskap vid nämndsammanträden, protokollskrivning och expediering av beslut. Du leder valadministrationen vid valår.

En viktig uppgift är att stödja förtroendevalda och tjänstepersoner i praktiska frågor om diarieföring och ärendeprocessen. Som registrator/nämndsekreterare är du systemadministratör för vårt dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron och i systemen Troman och Valman. I vår strävan att arbeta mindre personberoende kommer du även att ingå i teamet som arbetar med enhetens fakturahantering.

Arbetet innebär många kontaktytor och du kommer att vara en viktig funktion som många andra vänder sig till. Rollen kommer att ändras i takt med att vi utvecklar våra tjänster så som e-arkiv, e-signering och digital ärendehantering. Du är en viktig motor i detta tillsammans med dina kollegor.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som är nyfiken och har ett samhällsengagemang. Du har förståelse för dokumenthantering och ärendehanteringsprocessen och vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Du har:

  • Gymnasieexamen
  • Flera års erfarenhet av att arbeta som registrator eller nämndsekreterare inom kommunal/regional verksamhet
  • God stilistisk förmåga samt är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
  • Du har goda kunskaper i relevant lagstiftning så som kommunalrätt, offentlighetslagstiftning och GDPR.

Det är meriterande om du har en vidareutbildning inom områden relevanta för tjänsten. Det är även meriterande om du har arbetat i diarieföringssystem så som Ciceron. Önskvärt är även att du har erfarenhet från valadministration.

Som person är du strukturerad och har ett öga för detaljer. Du gillar att vara ett stöd för andra och trivs med att ha många kontaktytor. Du trivs med att arbeta både förvaltande och utvecklande. Du har ett utvecklingsinriktat förhållningssätt och intresse för digitalisering inom området.

Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper, engagemang och motivation för tjänsten.

ÖVRIGT

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnAvesta kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120002262
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeNämndsekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Avesta kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Avesta. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Avesta kommun skickar du in din ansökan senast 2024-04-14.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Socialsekreterare

Sundsvalls kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Sundsvall.

2024-04-19

Mer info

Socialsekreterare till Funktionsstöd Unga Sydväst

GÖTEBORGS KOMMUN söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Göteborg.

2024-04-19

Mer info

Socialsekreterare inom socialpsykiatri och neuropsykiatri, Hisingen

GÖTEBORGS KOMMUN söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Göteborg.

2024-04-19

Mer info