Nämndsekreterare till förvaltning för livslångt lärande

Publiceringsdatum: 2024-04-22

Vill du arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Kumla kommun är på jakt efter en skicklig nämndsekreterare och du kan vara rätt person för jobbet. Kumla kommun söker en medarbetare på heltid som vill arbeta tills vidare. Kan det vara du?

Platsen där jobbet finns ledigt är i Kumla. Om du letar efter en spännande karriär inom nämndsekreterare-branschen, har Kumla kommun just nu ett ledigt jobb som kan vara av intresse. Bli en del av Kumla kommun genom att ansöka till jobbet som nämndsekreterare senast måndag den trettonde maj 2024.


Jobbannons

Nämnd för livslångt lärande har hand om kommunens uppgifter inom det offentliga skolväsendet för barn och ungdomar som omfattar förskola, förskoleklass, fritidshem, grundskola, grundsärskola, gymnasieskola, gymnasiesärskola, kommunala vuxenutbildningen, särskild utbildning för vuxna, specialskola, utbildning i svenska för invandrare (SFI) samt annan pedagogisk omsorg. Det är i beslut kring dessa områden som nämndsekreteraren är en viktig spelare i att säkerställa kvalitet och rättssäkerhet.

ARBETSUPPGIFTER

Som nämndsekreterare på förvaltning för livslångt lärande är du vår nyckelperson gällande samordning och administration av ärenden till nämnden. Du granskar beredningsunderlag och sammanställer handlingar, samt för protokoll på sammanträden. För att säkra en god beredningsprocess behöver du vara konsultativ i din roll genom att stödja förtroendevalda, chefer och handläggare i praktiska frågor kring ärendeberedningsprocessen.

Du kommer att jobba i en helt digital ärendehanteringprocess och i Kumla vill vi alltid utveckla och förbättra ärendehanteringen, därför finns ett nätverk för nämndsekreterarna i kommunen med uppdrag att gemensamt driva utvecklingsfrågor. Vi ligger i framkant med vår ärendehanteringsprocess där handlingar, mötesplanering, process för ärendeflöden mellan olika beslutsorgan samt sättet våra förtroendevalda tar del av underlag sker digitalt. Det är därför viktigt att du har förmåga eller kunskap och vana att arbeta i digitala ärendehanteringssystem.

Som nämndsekreterare är du förvaltningens huvudregistrator och har en nyckelroll i att säkra god kvalité i förvaltningens registratur och dokumenthantering genom utbildningsinsatser och verksamhetsutveckling. Du kommer även att vara förvaltningens dataskyddssamordnare och ingå i kommunens dataskyddsnätverk. Utöver detta förekommer även arbete med generella administrativa uppgifter samt utveckling av interna rutiner och styrdokument.

Du har din arbetsplats i Kumlas stadshus, ingår i förvaltningens ledningsteam och förvaltningschef är din närmsta chef.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller liknande. Du har goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och är tydlig i din kommunikation. Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du tar egna initiativ och arbetar proaktivt för att lösa uppgifter och uppdrag. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift.

Vi ser även att du har ett stort intresse för offentlig förvaltning och samhällsfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande tjänst i en annan kommun eller offentlig förvaltning såsom exempelvis nämndsekreterare.

ÖVRIGT

Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag.

Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag.

Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2022 klicka här:

https://youtu.be/DQFTdSZqIaU

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnKumla kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120001975
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeNämndsekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Kumla kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Kumla. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Kumla kommun skickar du in din ansökan senast 2024-05-13.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Vikarierande Kulturlots till Kulturförvaltningen

Malmö kommun söker en person till tjänsten som kultursekreterare i Malmö.

2024-04-15

Mer info

Gruppledare till stödboende Balder, Socialförvaltningen

Huddinge kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Huddinge.

2024-04-16

Mer info

Socialsekreterare till enheten för hållbar försörjning

Timrå kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Timrå.

2024-05-03

Mer info