Vårdadministratör distans

Publiceringsdatum: 2024-04-22

Söker du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik-sektorn? Det är nu möjligt för dig att få jobb som medicinsk sekreterare hos Migränhjälpen Norden AB. Migränhjälpen Norden AB behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för tills vidare, ta en titt på denna jobbannons.

Platsen där jobbet finns ledigt är i Solna. Migränhjälpen Norden AB har just nu ett ledigt jobb som medicinsk sekreterare. Har du vad som krävs för att arbeta som medicinsk sekreterare hos Migränhjälpen Norden AB? Ansök innan söndag den tjugosjätte maj 2024 och ta reda på det!


Jobbannons

Om oss

På Migränhjälpen ser vi till att fler personer med svår huvudvärk och migrän ges möjlighet till adekvat utredning och behandling. Vi startade år 2020 och kom att bli världens första digitala vårdtjänst som är specialiserad på migrän och har sedan dess tagit emot fler än 9 000 patienter. Vi är ett expansivt och entreprenöriellt företag som organisatoriskt sett är långt ifrån den typiska vårdgivaren. Hos oss är strukturen platt och beslutsvägarna korta så varje medarbetare både kan och förväntas komma med förslag för att utveckla våra arbetssätt och patientresa.

Teamet på Migränhjälpen består idag av drygt 20 personer, läkare, sjuksköterskor och administrativ personal, som arbetar på distans eller på vår fysiska mottagning i Stockholm där även huvudkontoret finns. Utöver den digitala specialistvårdtjänsten för migrän driver vi även en neurologmottagning där vi på uppdrag av Region Stockholm tar emot patienter som remitterats för neurologisk specialistvård. Dina arbetsuppgifter Som vårdadministratör rapporterar du direkt till en av våra Biträdande Verksamhetschefer, som leder det administrativa arbetet på Migränhjälpen. Du får ett stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. Uppgifterna innefattar medicinsk dokumentation, diagnos- och åtgärdsregistrering samt övrig vårdadministration. Vi arbetar över gränserna och stöttar (på distans) vid behov administrationen på vår fysiska mottagning. Våra läkare använder taligenkänning (TIK) eller skriver själva.

Vi arbetar främst i systemen Webdoc, VAS, Kuralink och kommunikationsplattformen Curoflow. De är meriterade om du har erfarenhet av något av ovanstående system sedan tidigare men det är inte något krav.

Erfarenhet och krav Genomförd utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Goda kunskaper i svenska och god datorvana krävs. Erfarenhet av neurologisk vård är meriterande men inget krav. Vi tror att du är en driven person som sätter patienten först och samtidigt vill utmanas genom att bryta ny mark i utvecklingen av digital vård.

AnställningsvillkorHeltid, eller enligt överenskommelse. Distans/hybrid. Individuell lönesättning. Provanställning i sex månader.

Arbetsplats Ortoberoende på distans, finns även möjlighet att arbeta från mottagningen i Solna.

Kontakt och frågor Bitr. Verksamhetschef Elin Holm, 076-893 52 15, elin.holm@migranhjalpen.se

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnMigränhjälpen Norden AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5592141104
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeMedicinsk sekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Migränhjälpen Norden AB söker en person till denna tjänst som medicinsk sekreterare med placerings i Solna. Om det låter intressant att arbeta som medicinsk sekreterare hos Migränhjälpen Norden AB skickar du in din ansökan senast 2024-05-26.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Vårdadministratör

REGION JÖNKÖPINGS LÄN söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Jönköping.

2024-05-06

Mer info

Vårdadministratör

REGION JÖNKÖPINGS LÄN söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Värnamo.

2024-05-06

Mer info

Vårdadministratör

REGION JÖNKÖPINGS LÄN söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Eksjö.

2024-05-06

Mer info